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
auto
2024. 04. 26. péntek

A Volkswagen még gyorsabb elektromos átállást lát Európában

elektromos autó

A Volkswagen már korábban is igen magas, 70 százalékos tisztán elektromos részesedést célzott meg a névadó márka európai eladásaiban az évtized végére.

Most tovább emelték a tétet.

10-ről 80-ra

Alfa Romeo, DS, Ford, Mercedes-Benz, Opel, Peugeot, Renault, Volvo – egyre nő azon márkák száma, amelyek Európában 2030-ra, vagy esetleg még korábban befejezik a belsőégésű motoros autók értékesítését. Legfrissebb hírünk szerint pedig – legalábbis ceruzával – a MINI is ehhez a dátumhoz írta be a korszak lezárását.

Teljesen megújul a Mini modellpalettája

A Volkswagen Csoport ennyire még nem bátor, de a wolfsburgiak sem akarnak sokkal tovább várni, eddig is úgy tudtuk, hogy 2033-ra állhatnak át az egyes márkák. Közülük is maga a Volkswagen márka lehet az úttörő, hiszen már eddig is az eladásaik 70 százalékát teljesen elektromosra tervezték az évtized végére.

Most azonban az Automobilwoche német szaklap konferenciáján Thomas Ulbrich, a márka New Mobility vezetője azt mondta, emeltek a célokon, és 2030-ra már 80 százalékot céloznak meg.

A szakember szerint a céldátum a legambiciózusabb a cégcsoporton belül, de hagyomány, hogy ilyen téren a Volkswagen márka viszi a prímet házon belül. A vállalat az amerikai és kínai célszámokon nem változtatott, ott szerintük 50 százalék a reális.

A Volkswagen csoport szinten piacvezető az elektromos eladásokban Európában, ám jelenleg még ez is csak 10 százalékos részesedést jelent a zéró helyi károsanyag kibocsátású járműveknek a személyautó eladásaikban. Hogy ezt a nyolcszorosára növeljék, és tényleg már csak a rétegmodellek maradjanak belsőégésű motorokkal, a vállalat több új elektromos típus bevezetését is tervezi. A most frissülő ID. 3, valamint az ID. 4/ID. 5 és a csak Kínában elérhető ID. 6 mellett, hamarosan bemutatkozik az ID.7, 2025-re pedig egy 25 ezer eurós, ID. 2 nevű kisautót is beígértek.

Megérkezett a frissített ID.3

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.