A világ legnagyobb akkugyártója már tavaly belengette, hogy dolgozik az akkumulátorok következő generációján, amelyet M3P-nek neveznek. A technológiáról sokat nem lehet tudni, de a vállalat még idén megkezdi a tömegtermelést – idézi a CATL vezetőjét a Reuters. Új alapanyag-technológia Rendszeres olvasóink tudják, hogy szinte minden hónapra jut valami világmegváltó-akku bejelentés, amelyet közelebbről megvizsgálva kiderül, hogy egyelőre legfeljebb laborban működik és/vagy a szalagcímekben szereplő remek tulajdonságai mellett van pár másik, amely miatt egyelőre nem lehet versenyképes.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 Így nem meglepő, ha sokan egészséges szkepticizmussal kezelik a hasonló híreket, pláne, ha nem lehet sokat tudni az akku paramétereiről, összetételéről. Csakhogy itt most nem valami startupról, hanem a világ legnagyobb akkugyártójáról beszélünk, amely az idei évre mér tömegtermelést ígér. A Sina Technology kínai lap tavaly augusztusban arról írt, hogy az általuk látott dokumentumok szerint az M3P akkucellák energiasűrűsége 15%-kal magasabb az LFP cellákénál, és elérik a 210 Wh/kg-ot, az autók hatótávját pedig 10%-kal növelhetik meg. A lap akkor azt is tudni vélte, hogy a CATL egyik első ügyfele a Tesla lesz, és a Model 3 alap és Long Range változata is megkapja az új cellákat, a hatótáv pedig a kínai CLTC szabvány szerinti 556, illetve 675 kilométerről 600, és 700 kilométer fölé nő. Ezek a típusok az Európában használt WLTP szabvány szerint jelenleg 491, illetve 626 kilométert tudnak. A tavalyi cikk arról is írt, hogy az új cellák nagy előnye az alacsony gyártási költségük, amely lehetővé tenné az autógyártónak, hogy csökkentse az árait. Ebből a technológia váltásból mostanáig semmi nem lett, de ha helytállóak az értesülések, logikus lenne, hogy az őszre tervezett Highland kódnevű, megújított Model 3 kapja meg az új aksikat. Az Autoevolution nevű lap pedig azt is megszellőztette, hogy az M3P továbbra is alapvetően egy LFP-szerű akkumulátor, ám magnéziummal, cinkkel és alumíniummal helyettesítik benne a vasat. Visszatérve a Reuters friss hírére, kérdésekre válaszolva Robin Zeng Yuqun, a CATL alapítója és elnöke múlt pénteken azt is megerősítette, hogy az M3P cellák olcsóbbak lesznek az NMC/NCA kémiánál. A cégvezetőt arról is beszélt a befektetőkkel folytatott telekonferencián, hogy a CATL egyelőre nehézségekbe ütközött a megvalósítható és versenyképes szilárdtest-akkuk fejlesztése során. A CATL egyébként egyelőre nem aggódik a versenytársak miatt, véleményük szerint a kisebb szereplőknél átrendeződés várható, de ők továbbra is a legnagyobb gyártó maradnak. A kínai autópiac alakulása kapcsán azon a véleményen van a cég vezetője, hogy az év eleji visszaesés a villanyautó eladásokban részben azért következett be, mert a kibocsátási normák szigorítása miatt a hagyományos gyártók kisöpörték a korábbi raktárkészleteiket, de ez csak átmeneti változást hozott. A Reuters szerint több, mint 40 autógyártó csökkentette árait az elmúlt hónapokban. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!