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 A világ egyik leghosszabb és legmeredekebb felvonójának újjáépítését segíti egy Volvo ECR25 kompakt elektromos munkagép a svájci Alpokban, csaknem 3000 méteres tengerszint feletti magasságban egy James Bond-filmből híres sípályán. A 100 millió frankos projektben a 2970 méter magas Schilthorn csúcsig épül felvonó a hegy lábánál fekvő kis faluból Stechelbergből. Az új felvonó csökkenti és egész évben elérhetővé teszi a hegymászók körében népszerű helyszínt, és rövidebb lesz az utazási idő is. Az ECR25 Electric munkagépet 2600 méteres magasságig szétszedve szállították ratrakkal, majd innen egy helikopter vitte tovább a munkahelyre, ahol a felső állomás alapozási munkáin dolgozik. A projekt vezetője azt is elmondta, hogy miért választottak elektromos munkagépet a dízel helyett. A hegyekben jellemző hideg időjárásban hatalmas előny, hogy az elektromos gép azonnal munkára fogható, ellentétben dízel társaival, melyek beindítása gyakran akár egy órát is igénybe vett ilyen körülmények mellett. Ezen kívül a ritkább levegőben a hidegtől függetlenül is üzembiztosabb egy elektromos gép. A speciális körülmények miatt a lehető legkisebb méretű, kompakt gépre volt szükség, amely a lehető legnagyobb teljesítménnyel rendelkezik és ebben a tekintetben is az elektromos volt a legjobb választás. További előny, hogy nincs szükség folyamatos gázolaj-szállításra, a munkagép töltését ugyanis a felvonó elektromos ellátásán keresztül tudják elvégezni, amit 100%-ban a Lauterbrunnen-völgyben termelt vízenergiából biztosítanak. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!