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 A világ egyik leghosszabb és legmeredekebb felvonójának újjáépítését segíti egy Volvo ECR25 kompakt elektromos munkagép a svájci Alpokban, csaknem 3000 méteres tengerszint feletti magasságban egy James Bond-filmből híres sípályán. A 100 millió frankos projektben a 2970 méter magas Schilthorn csúcsig épül felvonó a hegy lábánál fekvő kis faluból Stechelbergből. Az új felvonó csökkenti és egész évben elérhetővé teszi a hegymászók körében népszerű helyszínt, és rövidebb lesz az utazási idő is. Az ECR25 Electric munkagépet 2600 méteres magasságig szétszedve szállították ratrakkal, majd innen egy helikopter vitte tovább a munkahelyre, ahol a felső állomás alapozási munkáin dolgozik. A projekt vezetője azt is elmondta, hogy miért választottak elektromos munkagépet a dízel helyett. A hegyekben jellemző hideg időjárásban hatalmas előny, hogy az elektromos gép azonnal munkára fogható, ellentétben dízel társaival, melyek beindítása gyakran akár egy órát is igénybe vett ilyen körülmények mellett. Ezen kívül a ritkább levegőben a hidegtől függetlenül is üzembiztosabb egy elektromos gép. A speciális körülmények miatt a lehető legkisebb méretű, kompakt gépre volt szükség, amely a lehető legnagyobb teljesítménnyel rendelkezik és ebben a tekintetben is az elektromos volt a legjobb választás. További előny, hogy nincs szükség folyamatos gázolaj-szállításra, a munkagép töltését ugyanis a felvonó elektromos ellátásán keresztül tudják elvégezni, amit 100%-ban a Lauterbrunnen-völgyben termelt vízenergiából biztosítanak. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!