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 A Daimler sajtóközleményben számolt be róla, hogy megkezdődött a FUSO eCanter új generációjának sorozatgyártása Portugáliában a tramagali létesítményben, ahol összesen 32 európai országba, valamint Marokkóba gyárt haszongépjárműveket a gyár közel 500 dolgozója. A megújult elektromos kisteherautó értékesítése 17 európai piacon (Franciaországban, Spanyolországban, Portugáliában, Olaszországban, az Egyesült Királyságban, Írországban, Németországban, Ausztriában, Svájcban, Belgiumban, Csehországban, Dániában, Svédországban, Finnországban, Szlovákiában, Görögországban, valamint Lengyelországban) indul. Megújul a Daimler városi kisteherautója A Next Generation eCanter hat tengelytáv-változatban, 4,25 és 8,55 tonna közötti bruttó össztömeggel, összesen 42 variációban elérhető. Ez jelentős ugrás az előző generációhoz képest, amelyet mindössze egyetlen tömegben (7,49 tonna), egyetlen tengelytávval (3,4 méter) kínált a gyártó. A járművet lehet 110 és 129 kW teljesítményű villanymotorral is kérni, a forgatónyomaték 430 Nm, a végsebességet pedig 89 km/h-ra korlátozták gyárilag. Az akkumulátornál a tartósságot és az alacsonyabb költségeket helyezték előtérbe a mérnökök, így az eCanter LFP aksit használ, három méretben: az S változat kapacitása 41 kWh 70 km hatótávolsággal, az M 83 kWh-s és 140 kilométert kínál, a 124 kWh-s L aksival pedig 200 kilométert lehet elmenni egy töltéssel. A modell ebben a tekintetben is lényegesen nagyobb rugalmasságot kínál vásárlóinak, hiszen az előző generáció csak 81 kWh-val volt elérhető 100 km hatótávval. Az akkupakkokat AC és DC hálózaton is lehet tölteni, előbbi esetén 11 és 22 kW-os fedélzeti töltő is választható, utóbbi esetében pedig 104 kW a teljesítményplafon – 20 és 80% között 24 percet vesz igénybe a legkisebb, és 39 percet a legnagyobb csomag feltöltése. A portugál gyár 2022 vége óta karbonsemlegesen termel – emeli ki a Daimler –, amihez 1200 napelempanel is hozzájárul a tetőn, ráadásul a fotovoltaikus rendszert hamarosan közel duplájára bővítik. A fenntarthatósághoz hozzátartozik, hogy az eCanter alkatrészeinek több mint felét európai beszállítóktól szerzik. A tramagali létesítményen kívül egyébként Japánban is gyártásba ment a jármű, Kawasakiban már 2023 első negyedévében elkezdődött a sorozatgyártás. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!