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 Azt eddig is tudtuk, hogy a Toyota és a Volkswagen is a gigaöntvények felé mozdul el, és nemrég az is kiderült, a Volvo svéd gyárát is hatalmas prés-öntő gépekkel szerelik fel. Most újabb cégekről derült ki, hogy ebbe az irányba tartanak. Technológiaváltás A nagynyomású öntéssel készülő elemek fő előnye, hogy egy-két perc alatt elkészül egy olyan nagy vázelem, amit korábban 70-100 különböző darabból hegesztettek össze. Bár maga az eljárás nem új az autóiparban, a Tesla volt az első vállalat, amely az autó szerkezetének teljes elejét, illetve hátulját egyben gyártotta le. Ehhez japán-olasz partnerük, az IDRA fejlesztései voltak szükségesek, mert a technológia bevezetése ekkora elemekre nem volt triviális. Az amerikai gyártó sikerét látva aztán a Volkswagen, később pedig a Toyota is bejelentette, hogy következő generációs villanyautói az évtized második felében így készülnek majd, pár hete pedig a Volvo svéd gyárába került egy hasonló gép. ezeket persze nem mind az IDRA szállítja, van más vállalat is ami ilyen gépeket gyárt. Idra Gigapress 9000. forrás: u/IeZaeL, Reddit A Reuters beszámolója szerint most az IDRA egy 6000 tonnás erő kifejtésére alkalmas gépet épített a Ford számára – ezen konkrétan rajta volt már az ügyfél logója is és a tesztelés fázisában volt. A Tesla hasonló képességű modellel gyártja a Model Y-t. De nem csak a híres amerikai márka, a koreai Hyundai is rendelt egy behemótot, méghozzá a Cybertruck gyártásához is használt 9000 tonnás darabot. A hírügynökség forrásai úgy tudják, a IDRA hamarosan aláírhat egy szerződést egy további 9000 tonnás gépre egy egyelőre meg nem nevezett európai prémium gyártóval is. A Reuters szerint az IDRA eddig 14 ilyen gépet szállított le a Teslának, beleértve a Cbyertruck két, 9000 tonnás berendezését is. A japán-olasz cég további 25 gépre kapott különböző gyártóktól megrendelést, amelyből 21-et már le is gyártottak. Bár a laikusok körében gyakori aggodalom, hogy az így készült autókat költséges, vagy szinte lehetetlen lesz javítani, szakértők szerint a koccanásos balesetek következményei továbbra is egyszerűen elháríthatóak, ha pedig maga a vázszerkezet sérül, akkor a hagyományos autókat is legtöbbször totálkárosnak nyilvánítják, mert nem lehetne őket újra biztonságossá tenni. 120 kamion szállította a Volvo hatalmas présgépeit Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!