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
auto

2000 szoftverfejlesztőt bocsáthat el a Volkswagen

egyéb

A Volkswagen szoftverfejlesztésének sztorija eddig sem volt egy sikertörténet, a CARIAD leányvállalat bajai rendre késleltetik a fontos új platformok és típusok bemutatását.

Most fájdalmas, de valószínűleg szükségszerű döntést hoztak.

Spórolás, átalakítás, nullázás

A német Manager Magazin tudta meg elsőnek, hogy jelentős átszervezés kezdődik a cég autóinak szoftvereit fejlesztő leányvállalatnál. A konszern sajtóosztályát ennek nyomán megkereste a Handelsblatt is, de a cég nem kívánta kommentálni az értesüléseket, csak arról beszéltek, hogy a szervezet nyáron kinevezett új igazgatója, Peter Bosch nagyszabású átalakításon dolgozik, de ennek majd csak végleges változatát fogják a sajtó felé kommunikálni.

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

A Manager Magazin szerint még nem dőlt el, hogy pontosan mely munkahelyek szűnnek meg a 6000 főt számláló CARIAD-nál, de az állások harmada lehet veszélyben. A tervekre még a szakszervezetnek is rá kell bólintania. A cég egyébként 40 egységből áll, ezek felét pedig akár el is adhatják.

2024-re csúszik a legújabb elektromos Audi premierje

A leányvállalat felel a Volkswagen Csoport autóinak operációs rendszereiért is, az pedig már jól dokumentált történelem, hogy mennyi baja volt ebből az MEB platformnak. A következő generációs SSP platform már letett arról, hogy 4-es szintű önvezetést kínáljon az induláskor, de még így is 2028-2030 közé csúszik a startja az eredeti 2025-ös tervek helyett. De a fejlesztési nehézségek nem csak a távoli jövő termékeit érintik, ugyanis az Audi és a Porsche új, közös prémium platformja (PPE) is a CARIAD miatt késik újabb 16-18 hetet. Így végül az Audi Q6 e-tron kettő, a Porsche Macan elektromos változata pedig az eredeti célkitűzéssel szemben három évvel később mutatkozhat be.

A két új PPE modell az E3 1.2 szoftverkiadásra vár, ám ennek késése a kisebb gond. A nagyobb az, hogy a jövő nagy ígéretéhez, az SSP platform működéséhez szükséges E3 2.0 szoftver fejlesztését teljesen előröl kell kezdenie a cégnek. Ez 1,5 milliárd euro befektetést és milliónyi munkaórát dob ki az ablakon. A lap információi szerint emiatt az egész platformot nagymértékben újra kell gondolniuk.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.