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
auto
2024. 04. 16. kedd

Alapvető emberi tulajdonság, hogy sosem vagyunk elégedettek. Néhány éve még nagyon örültünk volna az M3 autópálya mentén egy 50 kW-os DC töltőnek, ma már válogathatunk a helyszínekből és szolgáltatókból, így irigykedve nézzük kelet felől az M1 és M7 autópályák mentén szaporodó 75-350 kW-os töltőket. Most végre úgy tűnik, hogy közeleg az irigykedés vége.

A Tesla tulajdonosok már számos kelet-magyarországi helyszínen is tölthetnek, igaz V3 Superchargerek még nem kerültek Debrecenbe, Miskolcra és Szegedre, de már a SuC V2 teljesítménye is jóval 50 kW feletti. Ha szigorúan nézzük a Duna vonalát, akkor már az előző év decemberétől használhatunk egy 150 kW-os töltőt, amely ráadásul két autót is ki tud szolgálni párhuzamosan, igaz csak CCS csatlakozóval rendelkezik, az M43 autópálya Magyarcsanád – Szent Gellért pihenőjében, amely az Arad vagy Temesvár felé haladók számára jelentős segítség.

Talán valamivel forgalmasabb útvonalat fed le a TEA. hálózatában a napokban átadott 75 kW-os töltő, amely az M3 autópályára, Hatvan térségébe, a Hatvanas Fogadóhoz került, így Budapest felől a Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza, Kassa stb. nagyvárosok felé vezető forgalmat támogatja. A magyar fejlesztésű és gyártású AGT töltőoszlop mindhárom szabványt támogatja, igaz a 75 kW (180 A) csak a CCS ágon áll rendelkezésre, a CHAdeMO csatlakozóval rendelkezőknek be kell érni 50 kW (125 A) teljesítménnyel. Az AC aljzaton 22 kW (3×32 A) érhető el. A töltőoszlop a hét minden napján, éjjel nappal elérhető. A fogadó által telepített 50 kW teljesítményű napelem gondoskodik a zöldáramú töltésről. A töltőn jelenleg teljesítménymegosztó található, így időszakosan előfordulhat, hogy a töltési teljesítmény alacsonyabb. A helyszínen rendelkezésre álló teljesítmény bővítése folyamatban van, így néhány hónap múlva 90 kW-ra emelik a töltő teljesítményét.

Az északi oldalra, a Budapest felé vezető irányba két hasonló 90 kW-os töltőoszlopot terveznek, de ehhez szintén a teljesítmény bővítésére van szükség, így egyelőre az áramszolgáltatóra várnak. Sajnos ezen a helyszínen csak jelentős kerülővel lehetne átmenni az autópálya másik oldalán lévő pihenőbe.


Az M3 autópálya északi oldalán a geleji pihenőben is elkezdődött egy töltőtelepítés előkészítésének tűnő építkezés, remélhetőleg hamarosan itt is nagy teljesítményű töltő segíti majd a keleti országrészből Budapest felé haladó villanyautós forgalmat.

Az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz első közlekedési pályázati felhívás (CEF2) első körében mintegy 70 helyszínen több mint kétszáz nagy teljesítményű nyilvános töltőpont épülhet ki, melyek jelentős része autópálya-pihenőkbe kerül.

Több mint 200 ultragyors töltő épülhet Magyarországon

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

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.