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 A tavalyi év utolsó negyedében a BYD uralta az elektromos autók piacát, még a Teslát is lenyomta. Akkor az október 1-től december 31-ig terjedő időszakban 526.409 új BEV (Battery Electric Vehicle) talált gazdára a Build Your Dreams égisze alatt, miközben az amerikai vállalat „csak” 484 ezer feletti számot regisztrált. Az év eleje jellemzően gyengébb időszak az autópiacon, amit a kínaiak most nyilvánosságra került számai is alátámasztanak, hiszen valamivel több mint háromszázezer BEV modellt értékesítettek. Az alacsonyabb szám azonban önmagában nem mond sokat, akkor beszédes igazán, ha megnézzük az egy évvel korábbi adatokat. 2023 első negyedévében 264.647 darabnál járt a gyártó, ehhez képest pedig 13,4 százalékos emelkedést könyvelhet el idén január 1. és március 31. között. 2023 Q1 2023 Q2 2023 Q3 2023 Q4 2024 Q1 Értékesített tisztán elektromos BYD (db) 264.647 352.163 431.603 526.409 300.114 Hogy ez elég lehet-e a Tesla ismételt lenyomására, arra még pár napot várnunk kell, de az előzetes információk és az elemzők várakozásai szerint erre nem kerül sor – legalábbis ezúttal. Az első becslések még 475-480 ezres Tesla számokról szóltak, mostanra 420-425 ezer környékére szelídültek, ami még mindig bőségesen meghaladja a BYD 300.114 darab értékesített teljesen elektromos személyautóját. Persze más a kép, ha a teljes BYD skálát nézzük, ugyanis 324.284 darab PHEV (konnektoros hibrid) modell is gazdára talált – ami egyébként 14,5 százalékos emelkedés az egy évvel korábbihoz képest. Havi bontásban egyébként a március bizonyult kiugróan erősnek, akkor gyakorlatilag összejött az előző két havi összesített darabszám – 301.631 hibrid és tisztán elektromos példánnyal (az ezen időszak alatt eladott 828 darab haszonjárművet nem számítva). A BYD alá tartozó márkák közül természetesen az „anyacég” bizonyult a legsikeresebbnek 286.712 modellel, a Denza 10.279-cel, a Fang Cheng Bao 3.550-nel, míg a luxusmárka Yangwang további 1.090 példánnyal járult a sikerekhez. Utóbbi egy igencsak friss keletű márka, melynek első modellje, az U8 nemrég került piacra közel 1,1 millió kínai jüanos (56 millió forintos) alapáron, így valószínűleg nem lesz mennyiségi húzóerő. Csak halkan jegyeznénk meg, hogy az érkező második Yangwang, az U9 elektromos szuperautó ennél még borsosabb, 1,68 millió jüanos (85,5 millió forintos) árcédulát kap majd. A kínaiak egyik legnépszerűbb modellje lett rövid idő alatt a Seagull (más nevén Dolphin Mini), mely egy igen olcsó elektromos kisautó, átszámítva már 3,5 millió forintos árcédulával. Ebből csak márciusban 34.830 példány kelt el, és nem titkolt célja vele a gyártónak a hagyományos meghajtású autók „leváltása”, ahogy az egész paletta nem a Teslával rivalizál, hanem a belső égésű motoros négykerekűekkel – persze ez nem azt jelenti, hogy a konkurenciától ne szívna el vásárlókat a BYD, pláne, amilyen tempóban készülnek a modellek. Nálunk legutóbb a Seal U névre keresztelt szabadidő-autó mutatkozott be, amit rögtön ki is próbáltunk. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Balázs, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. Kőrössy Balázs Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!