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
auto

460 lóval tért vissza a Model 3 Performance

A Model 3 új, Highland kódnevű frissítése alaposan megújította a belsőt, és az autógyártó magához képest komolyabban hozzányúlt az autó orrához és farához is. Ám a tavaly szeptemberben megújult típus árlistájáról hiányzott a legerősebb, Performance változat.

Mostanáig.

Egyedi külső, komolyabb technika

A Tesla leginkább az egyszerű, olcsó gyárthatóságra koncentrál, így más gyártókhoz képest kevesebb változata és felszereltségi szintje van autóinak. Sportváltozat azért hat éven át mindig volt a Model 3-ból, de tavaly különös módon hiányzott a modellfrissítésen átesett típus kínálatából. Persze pletykák már akkor is voltak, hogy a Performance csak késik, nem eltűnik.

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

Most április végén beigazolódtak ezek a találgatások, valóban bemutatták az új csúcsmodellt, mégpedig 22,37 millió forintos áron.

Az új sportváltozat két motorja 460 lóerőt képes leadni, a gyorsulás ezzel 3,1 másodperc százra, a végsebesség pedig 262 km/h.

Az autógyártó most sokkal jobban belenyúlt az alapmodellbe, mint eddig bármikor, nem egyszerűen az alap hármas egy kicsit erősebb változatát kapjuk a felárért.

Az autó első és hátsó lökhárítója agresszívebb lett, javítja az aerodinamikát (-5%) és integrált hűtőcsatornákkal rendelkezik, amelyek a hátsó diffúzorral és a szénszálas légterelővel együttesen optimalizálják a felhajtóerő-egyensúlyt és a stabilitást nagy sebességnél – írja a cég közleménye.

A különbségek a beltérben is folytatódnak, mégpedig új sportülések formájában. A korábbi Performance kapcsán gyakori kritika volt, hogy az alaptípus ülései nem adnak elég oldaltartást a nagyobb tempónál, vagy pályás csapatásnál, ezért az új kiadás egyedi sportüléseket kapott, amelyek továbbfejlesztett oldalsó párnákkal rendelkeznek. Emellett persze továbbra is fűthető és szellőztethető.

A dizájnelemek is egyediek, az alapmodell műszerfali szövet burkolatát szénszálas elemre cserélték.

A különbségek a futóműben folytatódnak, a Performance ugyanis egy vadonatúj adaptív felfüggesztést kapott üreges lengéscsillapító dugattyúrudakkal, és ezt több részből álló stabilizátorrudak, rendkívül nagy szilárdságú acélrugók és merevebb felfüggesztési elemek egészítik ki. A futómű standard, sport és track (pálya) üzemmódokkal alkalmazkodik a sofőr igényeihez.

A mérnökök az alváz több eleméhez is hozzányúltak, hogy a kocsi még sportosabb élményt nyújtson, de új, állítólag a precízebb kormányzást segítő kovácsolt 20 colos kerekeket is kapott, amelyeken Pirelli P ZERO 4 gumik vannak.

Az előző generációhoz képest most alapáron jár az izmosabb fékrendszer is, amely sokkal nagyobb hőmérsékleteknek tud ellenállni.

A meghajtásról az új Performance 4DU jelű hajtómű gondoskodik, amely az előző generációhoz képest 22 százalékkal nagyobb folyamatos teljesítményt tud leadni, 32 százalékkal magasabb csúcsteljesítménnyel bír, és 16 százalékkal nagyobb a nyomatéka is. Mindezek ellenére a cég két százalékkal takarékosabbnak mérte a meghajtást, és 528 WLTP kilométert számolt a sportváltozatnak.

Természetesen a Track Mode szoftver is új, V3-as változatot kapott, itt most egy egységes felületen lehet belenyúlni a motorok, a felfüggesztés és a hajtóműhűtés vezérlésébe is. A cég ígérete szerint a tulajdonosok a versenypályán minden eddiginél több adatot kapnak majd a kijelzőn és a korábbinál több mindent szabhatnak kedvükre.

A kiszállítások már a második negyedévben megkezdődnek – éles szemek egyébként már pár napja felfedeztek berakodásra váró Performance szállítmányt a sanghaji gyár kedvenc kikötőjében, így valószínűleg az első példányok már úton is vannak Európába.

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.