Kia Business Solutions Ecosystem – komplex üzleti szolgáltatáscsomagot mutatott be a dél-koreai gyártó
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 Bár a médiában sokszor versenytársakként jelenik meg a két vállalat, azt eddig is tudni lehetett, hogy üzleti kapcsolat is van közöttük. Most újabb megállapodással bővült az együttműködés. Energiatárolók A Tesla jelenleg egyetlen helyen, a kaliforniai Lathropban, a fremonti autógyár közelében gyártja ipari energiatárolóit. A viszonylag új üzemben jelenleg a gyártósorok bővítése zajlik, a tervek szerint év végére érik el a 40 GWh kapacitást. Az energiatárolók legújabb generációja már LFP kémiát használ, amelyhez a CATL szállít akkucellákat a vállalatnak. Ahogy azonban arról május végén beszámoltunk, nemrég megkezdték a régóta a pletykák tárgyát képező sanghaji Megapack gyár építését, és igazi kínai tempóval haladnak, jövő év elején már meg is akarják kezdeni a gyártást. Kínában épít új gyárat a Tesla Az akkucellák beszállítójáról eddig nem volt információnk, de az tűnt logikusnak, hogy itt is a fremonti Megapack üzem, valamint a Giga Sanghaj autóinak LFP celláit gyártó CATL lehet a befutó. Most viszont kínai lapértesülések alapján úgy néz ki, hogy a BYD is kap az üzletből, a FinDreams nevű leányvállalata ugyanis szerződést kötött a Teslával, és a teljes éves 40 GWh-ra tervezett gyártási kapacitás 20 százalékához szállíthat akkucellákat. A média azt is tudni véli, hogy a BYD olyan jó árat adott az amerikai partnernek, ami már szinte önköltségi. Korábbi jelentések arról szóltak, hogy az LFP akkucellák ára már 50 dollár/kWh alá esett az ázsiai országban. A kínai autógyártó jelenleg is szállít akkucellákat a Teslának, ők látják el a Giga Berlint a kisakkus Model Y-hoz. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!