Ez a fejlemény talán már senkit nem lep meg az elmúlt hetek hírei után. Most lett vége a reménykedésnek. Chapter 11 Hónapok óta tartó spekulációnak vet véget az az elkerülhetetlennek tűnő lépés, amire a Fisker június 17-én kényszerült, amikorPGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cucGV0cmFueWlhdXRvLmh1L2pva2VyLTIwMjUvP3V0bV9zb3VyY2U9am9rZXImdXRtX21lZGl1bT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fY2FtcGFpZ249bGVhZCUyMCUyMCUyMCIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly93d3cucGV0cmFueWlhdXRvLmh1L2pva2VyLTIwMjUvP3V0bV9zb3VyY2U9am9rZXImdXRtX21lZGl1bT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fY2FtcGFpZ249bGVhZCUyMCUyMCUyMCcsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDUvcGVhLTI3LTI1LWtpYS1hamFuZGVra2FydHlhLXByb21vLWpva2VyLTEyMDAteC0xNjAwLTA1LTE1LTE2LnBuZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDUvcGVhLTI3LTI1LWtpYS1hamFuZGVra2FydHlhLXByb21vLWpva2VyLTEyMDAteC0xNjAwLTA1LTE1LTE2LnBuZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+ a csődtörvény 11-es fejezete szerinti védelmet kért. Ez a rendes csődeljárás része Amerikában, és praktikusan azt jelenti, hogy a cég felfüggeszti működését, és a bíróság védelmét kéri hitelezőivel szemben addig, amíg eladja pénzzé tehető értékeit, hogy kifizesse őket. A csődeljárás során általában a bíróság által kijelölt független szakértő vezeti a céget, és felügyeli a követelések kielégítését és a vállalat átstrukturálását. Ebből persze elméletileg még fel lehet állni, és a Fisker azt mondja, tárgyal is hitelezőivel a jövőről, de praktikusan nézve ez valószínűleg az út vége. A vállalat úgy nyilatkozott, hogy 100 és 500 millió dollár közötti követelések vannak vele szemben, míg eszközállományuk 500 millió és 1 milliárd közé tehető. Ez papíron jól hangzik, de valószínűleg a vagyon jelentős része a raktárkészletekben, több ezer eladatlan Ocean SUV-ben keresendő, márpedig kétséges, ezeket ki és mennyiért veszi meg a csődben lévő cégtől. 2023 végéig 10.000 autót gyártottak – illetve gyárttattak – le, de csak 4700-at szállítottak ki ezekből. A vállalat bérgyártója az ausztriai Magna Steyr már nem számít a gyártás újbóli megkezdésére, és el is küldte azokat a munkatársait, akik az Ocean gyártósorán dolgoztak. Ők 400 milliós bevételkieséssel számolnak. Már nem indul újra a Fisker Ocean gyártása Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!