Múlt vasárnap, június 23-án 102. alkalommal rendezték meg Colorado állam világhírű hegyi felfutóját, a Pikes Peak International Hill Climb versenyt, ahol a résztvevők egy mintegy 20 kilométer hosszú szerpentines szakaszon igyekeznek gyorsabbak lenni egymásnál. A 156 kanyarból álló pálya nem csupán a versenypilóták idegeit és reflexeit teszi próbára, hanem a csapatok mérnökeinek és tervezőinek fantáziáját és tudását is, így a népszerű autós esemény egy remek gyakorlat is autógyártók és versenyrészlegeik számára. Az elmúlt években ráadásul az is világossá vált, hogy a hegyi terep, melynek csúcspontja 4302 méter magasan húzódik, abszolút a villanyautóknak kedvez, és idén is egy tisztán elektromos szerkezet lett a hegy királya. PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cucGV0cmFueWlhdXRvLmh1L2pva2VyLTIwMjUvP3V0bV9zb3VyY2U9am9rZXImdXRtX21lZGl1bT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fY2FtcGFpZ249bGVhZCUyMCUyMCUyMCIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly93d3cucGV0cmFueWlhdXRvLmh1L2pva2VyLTIwMjUvP3V0bV9zb3VyY2U9am9rZXImdXRtX21lZGl1bT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fY2FtcGFpZ249bGVhZCUyMCUyMCUyMCcsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDUvcGVhLTI3LTI1LWtpYS1hamFuZGVra2FydHlhLXByb21vLWpva2VyLTEyMDAteC0xNjAwLTA1LTE1LTE2LnBuZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDUvcGVhLTI3LTI1LWtpYS1hamFuZGVra2FydHlhLXByb21vLWpva2VyLTEyMDAteC0xNjAwLTA1LTE1LTE2LnBuZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+ Összesen 61 versenyző vágott neki a pályának a vasárnapi versenynapon, a leggyorsabb pedig Romain Dumas francia pilóta volt, aki a Ford F-150 Lightning SuperTruck volánja mögött ülve birkózott meg a poros emelkedővel. Az amerikai gyártó bemutatóautója, a brutális, 1600 lóerős elektromos bestia 8 perc 53,553 másodperc alatt ért célba, és az egyetlen olyan autó volt a mezőnyben, mely 9 perc alatt teljesítette a kihívást. Hihetetlen látvány az amerikaiak szuperplatósa Hab a tortán, hogy a Dumas és a SuperTruck úgy vert el mindenkit, hogy az autó verseny közben egy műszaki hiba miatt teljesen megállt, s ezzel már az első szakaszon mintegy 26 másodperc hátrányban volt a kitűzött célhoz képest. A járművet teljesen újra kellett indítani, s csak ezt követően tudta folytatni a versenyt. Alighanem ennek a gikszernek tudható be, hogy a Ford nem tudta megdönteni tavalyi rekordját, a 8 perc 40,080 másodpercet, amit a SuperVan villanyfurgonnal állított fel. A versenyt megelőző kvalifikációban egyébként 7 másodpercet rávert a Ford a tavalyi kvalifikációs időre, így rendkívül optimistán vághattak neki a vasárnapi futamnak. Elektromos szuperfurgonnal döntöttek rekordot a világ leghíresebb hegyi felfutóján A SuperTruck útja és a Dumas-val készített interjú az alábbi videóban végignézhető. A Hyundai villanyautói is remekeltek, az átépített Ioniq 5 N 9 perc 30,852 másodperces idővel megnyerte az Exhibition kategóriát Dani Sordo vezetésével. Ő körülbelül 1 perc és 19 másodperccel volt gyorsabb Ron Zarasnál, aki egy teljesen gyári felszereltségű Ioniq 5 N modellel állt rajthoz. A versenyen egyébként felbukkant egy Rivian R1T is, mely 10 perc 53,883 másodperc alatt ért célba. A mindenkori rekordot továbbra is Romain Dumas tartja 7 perc 57,148 másodperccel, amit 2018-ban állított fel a Volkswagen ID.R-rel. A Volkswagen a Pikes Peak hegyi futam új királya 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!