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
auto

Benzines modelleket szüntet meg a Suzuki, hogy ne fizessen büntetést

elektromos autó piac

Az elektromos átállással párhuzamosan az Európai Unióban egyre szigorodnak a károsanyag-kibocsátási normák, amelyekkel nem minden gyártó, és nem minden típus tud lépést tartani.

Most a Suzuki hozott meg pár nehéz döntést.

Szűkítik a kínálatot

A Suzuki helyzete két szempontból is különösen nehéz.

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

Egyrészt jelenleg egyetlen tisztán elektromos autó sincs a kínálatukban, így semmi nem tudja csökkenteni a flotta, azaz a gyártó által eladott autók összességének CO2-lábnyomát.

Másrészt a Suzuki többnyire kisebb, könnyebb autókat forgalmaz, emiatt hiába lobbizták ki anno az autógyártók, hogy a nehéz SUV súlya enyhítő körülmény legyen a szén-dioxid kvóta kapcsán, a japán márka kínálatában nincs 3-4 akkora tank, amely jelentősen csökkentené a flottaátlagot.

Az Automotive News Europe beszámolója szerint most a gyártó így arra kényszerült, hogy pár típust és változatot kivezessen az európai piacról.

Így 2025-től eltűnik az Ignis kisautó, a Swace kombi, valamint a Jimny kishaszongépjármű változata is. Emellett a vállalat nem dob piacra sportváltozatot a Swiftből sem.

A Swace távozásával egy újabb kombitól búcsúzik az európai piac, a sport Swift pedig valószínűleg a felpiszkált kis méregzsákok kedvelőinek fáj majd – így két rétegmodell tűnik el a kínálatból. A Jimny-t pár éve már kivezették a személyautó kínálatból korszerűtlen szívómotorja miatt, de kishaszongépjárműként, hiányzó hátsó üléssorral nemrég visszatért.

A távozó Ignis a negyedik volt a házi eladási toplistán, az első öt hónapban 16 ezer fogyott belőle Európában, a Swace viszont alulról a második, az egyik legkevésbé kedvelt Suzuki modell a kontinensen.

A vállalat egyébként úgy látja, hogy még idén 19 százalékkal 191 ezerre csökkennek európai eladásai, az autógyártó ezért most inkább a Swift S-Cross és Vitara modellekre koncentrál majd, amelyek a legnépszerűbb típusok a kínálatban.

Első villanyautójuk 2025 végén érkezhet.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.