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
auto
2024. 10. 18. péntek
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

A Microlino láttán mindenkinek azonnal a BMW Isetta jut eszébe, de ezen valószínűleg a jármű gyártója sem lepődik meg, nehéz is lenne tagadni a rokoni szálakat.

De nem is ez, hanem inkább az a baj vele, hogy az ára is olyanra sikerült, mintha a bajorok gyártanák.

Drága kis cukorfalat

A Microlino első prototípusát már 2016-ban bemutatták, és 2022-ben gyártásba is küldték a járművet. 2023 nyarán készült el Torinóban az ezredik példány.

A kétszemélyes, négykerekű buborékautóba a kocsi egész orrát elfoglaló ajtón tud beszállni a sofőr és utasa, és előbbi nem kell, hogy nagykorú legyen, hiszen a 45 km/h-ra korlátozott L6e (AM jogsi), illetve 90 km/h végsebességű L7e (B1 jogsi) kategóriájú járművek sok országban már 14, vagy 16 éves életkortól vezethetőek.

A gyengébb, olcsóbb L6e kategóriás változat, a Microlino Lite 18 ezer euróba kerül, és ezért a 45 km/h végsebesség mellett 200 kilométeres hatótávot kapunk.

Az ennél erősebb, L7e kategóriás Microlino pedig a kétszer magasabb végsebesség mellett 228 kilométert tud, és ez sem éri el az 500 kilós tömeget. Ebben egy 12,4 kW teljesítményű, régi valutában 16 lóerős villanymotor dolgozik, az ára pedig 19.500 euró.

Francia országban persze, az állami támogatással, havi 99 eurós lízingdíj ellenében is elvihető a jármű.

Most a párizsi szalonra elhoztak egy újdonságot is, amely a Spiaggina névre hallgat és egy vászontetős kabrió változat.

A kék-fehér színekben igazán isettás a jármű, de kétségtelen, hogy ehhez a kiskocsihoz jól társul ez a kabriós életérzés, hiszen csendben, büdös gázokat pöfögő motor nélkül lehet csapatni majd vele az utakon 2025 tavaszától. A 2,5 méteres hosszba egyébként a két utas mögé még egy 239 literes csomagtér is fért.

A Spiaggina is az erősebb, L7e kategóriából készül, hatótávja 177 km és 2,2 kW-os fedélzeti töltőjével NMC akkucelláit  2, illetve 4 óra alatt lehet feltölteni, attól függően, hogy az 5,5, vagy a 11 kWh-s pakkot választottuk.

Az első, Launch Edition 10,5 kwh-s akkupakkal készül, ára pedig 25 ezer euró, azaz 10 millió forint lesz.

És itt el is érkeztünk a problémához.

Bármennyire is cuki, bármennyire is praktikus városi második autónak és bármennyire is állítja a gyártó, hogy karosszériája biztonságos, 7-10 milliót nem ér egy ilyen erősen korlátozott jármű.

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.