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 Az Xpeng egyike azoknak a fiatal kínai autógyártóknak, amelyekre az eladási számaikon túlmutató figyelem irányul a bennük lévő potenciál miatt. Most három autóval mutatták meg Párizsban az európai közönségnek, hogy miért érdemes velük számolni. G6 A G6 egy D-kategóriás, 4,7 méteres, ötszemélyes SUV, amelynek ára 46.300 eurótól indul Németországban. Az alapárért 260 lóerőt és 66 kWh-s LFP akkut és 435 WLTP kilométeres hatótávot kapunk. A 800 voltos rendszeren működő autó aksiját a közepes méret ellenére 210 kilowattal lehet tölteni, és a gyártó szerint elég 20 perc a 10-80 százaléknak. Mi meg elhisszük nekik, mert az Xpeng pont a töltési teljesítménnyel növeli renoméját. A csúcsváltozat 487 lóerős, egy 87,5 kWh-s NMC akku került bele, amit 280 kilowattal lehet tölteni, így a nagyobb kapacitás ellenére itt is elég 20 perc a 80 százalékig. Ez a verzió 51.600 euróba kerül és ezért 550 kilométert tud megtenni, de ha valakinek nem kell ennyi teljesítmény, a kettő között van egy Long Range RWD változat 570 kilométeres hatótávval és 4000 euróval olcsóbban. A G6 a gyártó SEPA 2.0 platformjára épül, a vezetéstámogatót az Nvidia Orin-X chipje hajtja, az infotainmentbe pedig a Qualcomm Snapdragon 8155 került, így a teljesítményére nem lehet panasz. Mindegyik változathoz jár a hőszivattyú, a V2L képesség (3,3 kW) és számos egyéb extra. G9 A gyártó legnagyobb SUV-ja a G9, amely 2022-ben azzal hívta fel magára a figyelmet, hogy ezen demonstrálták a gyártó 480 kilowattos töltési teljesítményét. Szédületes sebességgel tölt a kínai XPeng új villanyautója A 71.600 eurós európai csúcsváltozat meg kell elégedjen „mindössze” 300 kilowattos töltéssel, ennyit tud az 551 lóerős sportváltozat 800 volton üzemelő 93,1 kWh-s akkuja. Ebből az autóból is létezik nagyakkus, hátsókerekes Long Range, ami ugyanezzel az akkuval és töltéssel 50 kilométerrel messzebb, 570 kilométerre jut a WLTP szabvány szerint, és teszi mindezt 63.600 euróért. A legolcsóbb G9 59.600 euróba kerül, 75,6 kWhs LFP akku került bele, de ez is a SEPA 2.0 platformon nyugszik és 800 voltos, de „csak” 313 lóerős és 460 kilométert tud. A platform közös tehát a G6-tal, így itt is van maximum 3,3 kilowattos V2L, hőszivattyú, Nvidia és Qualcomm chipek, meg persze full LED lámpák és vagy 100 extra. A G9 majdnem 4,9 méter hosszú és 2 méter széles, súlya viszont nem kirívó a kategóriában, 2200-2400 kiló között van verziótól függően. P7+ A show igazi sztárja az új zászlóshajó, a P7+ szedán volt, amelyet csak egy kordon mögül, kívülről tudtunk megnézni. Az autó az ötméteres P7 szedán továbbfejlesztett változata és már osztozik a 800 voltos alapokon és valószínűleg a remek töltési teljesítményen is, bár erről még nem osztott meg közelebbit a gyártó. Az európai premier alig pár nappal a hivatalos kínai világpremier után történt, és egyelőre többet tudunk az ottani sajtóból, mint a cég friss párizsi sajtóközleményéből. Így egyelőre csak annyi biztos, hogy egy 60 és egy 76 kWh LFP akkut kap a kocsi, ami azt sugallja, hogy már nem rendelhető az előd közel 83 kWh-s NMC aksija. Ennek ellenére a gyártó 11,6 kWh/100 km fogyasztásról beszél az európai kommunikációban, ami 650 km feletti WLTP hatótávot feltételez a csúcsváltozatnál – de ezt csak mi számoltuk ki a kínai és európai sajtóközlemények alapján, nem hivatalos adat. Az új P7+ a cég sajtóközleményében a világ első mesterséges intelligencia által definiált autójaként szerepel. A hangzatos mondat mögött valószínűleg az áll, hogy az Xpeng a Tesla nyomdokaiba lépett, és a P7+ már nem tartalmaz LiDAR szenzort és nem igényel HD térképeket a vezetéstámogató működéséhez. Ehelyett elől és hátul egy-egy 8 megapixeles kamera, milliméter-hullámú radar és ultrahangos parkolószenzorok vannak csak a fedélzeten, amelyek az XPENG AI Hawkeye Visual Solution fantázianevű szoftverét segítik. A cég jelenleg L2++ néven emlegeti ezt a legfejlettebb ADAS rendszerét és ezt folyamatos szoftverfrissítésekkel akarja továbbfejleszteni. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!