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
auto

Jelentős áremelésbe kezdett a BYD

A BYD ma reggelre egy jó millióval megemelte legnépszerűbb magyarországi modellje, az Atto 3 árát.

A többi modellnél még ez nem történt meg, de elég erős jelek vannak arra, hogy csak idő kérdése a változás.

A készlet ereje

A BYD legnépszerűbb modellje nálunk az Atto 3 SUV, amelyből november végéig közel 500 talált gazdára és a Datahouse adatai szerint ezzel negyedik a magyar villanyautó eladási listán. A típus ára korábban 14 millió forinttól indult, a jobban felszerelt Design verzió 14,8-ba került.

PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cucGV0cmFueWlhdXRvLmh1L2pva2VyLTIwMjUvP3V0bV9zb3VyY2U9am9rZXImdXRtX21lZGl1bT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fY2FtcGFpZ249bGVhZCUyMCUyMCUyMCIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly93d3cucGV0cmFueWlhdXRvLmh1L2pva2VyLTIwMjUvP3V0bV9zb3VyY2U9am9rZXImdXRtX21lZGl1bT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fY2FtcGFpZ249bGVhZCUyMCUyMCUyMCcsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDUvZm9yZC0xMjAweDE2MDAtMTctZmFudGFzenRpa3VzLW5lZ3llcy1hei1lbGVrdHJvbW9zLXV0YXpvay5wbmciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzA1L2ZvcmQtMTIwMHgxNjAwLTE3LWZhbnRhc3p0aWt1cy1uZWd5ZXMtYXotZWxla3Ryb21vcy11dGF6b2sucG5nIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4=

A ma publikált árlistán viszont már 15, illetve 16 milliós kedvezményes árat látunk mindkét modellnél, a hivatalos listaár egy-egy millióval még magasabb.

Hogy az új kedvezmény meddig tart, csak egyszerű marketing fogás, vagy csak ideig-óráig érhető el, azt nem tudjuk, a cég árlistája azt írja, hogy az új ár 420 forintos MNB euró árfolyamig érvényes – most 414-nél járunk, innen egy pénzügyminiszteri tüsszentés elég a 420-hoz.

A többi modellnél egyelőre nem fedeztünk fel emelést, de vannak ráutaló jelek, hogy ez átmeneti állapot.

A legolcsóbb Dolphin ára továbbra is 12,6 és 13,5 millió a két felszereltségi szinten, de egyelőre csak ennek a típusnak nem frissült még a PDF-ben publikált árlistája és a szöveg 408 forintos euró árfolyamról beszél. Ezen már túlvagyunk.

A Seal (18,1 és 19,2 millió), Seal U (17,4 és 19,3 millió) egyelőre nem tűnik drágábbnak, mint pár napja, de új árlistájukra nagyméretű piros betűkkel rákerült, hogy:

Elérhetőség csak készletről. Az ajánlat a készlet erejéig érvényes.

Árfolyamban 420 forintos euróig garantálják az árcédulákat.

A BYD Tang továbbra is négymilliós kedvezménnyel, 25,4 milliós indulóárral szerepel a listán, ám ennek ára csak december 31-ig, illetve 420-as euróig érvényes. Jövőre nem tudni mi lesz.

Az áremelések okáról egyelőre nem kaptunk hírt, de a már említett forintgyengülés mindenképpen az egyik ok lehet. A másik az EU büntetővámja. Bár a kínai autógyártók korábban úgy nyilatkoztak, hogy idén nem emelnek árat, kérdés 2025-re is benyelik-e a 20-35 százalék közötti extra sarcot. Az Atto 3 esetén arra tippelünk, hogy a hazánkban nagyon népszerű modellnél elfogytak a készletek és a kereskedők új rendelése már nem fért bele az előző árba.

Az áremelésekről a Car Blog by Dave közösségi médiás megosztásából értesültünk.

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.