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 Úgy néz ki, mégsem jön létre a világ harmadik legnagyobb autógyártója a Honda és a Nissan közös holdingba szervezése révén. A Nissan nem tudja lenyelni a békát, hogy alárendelt szerepet játszana az új cégben. Hogyan tovább? A japán cégügyekben mindig jól informált tekintélyes gazdasági napilap, a Nikkei Asia értesülései szerint a Nissan felállt a tárgyalóasztaltól, miután a Honda ragaszkodott hozzá, hogy az új felállás keretében váljanak a leányvállalatukká. Rendkívüli: létrejöhet a Honda-Nissan házasság Bár a két cég gyártási és értékesítési száma viszonylag közel vannak egymáshoz – a Honda 3,73, míg a Nissan 3,44 millió autót gyártott 2024-ben –, anyagilag utóbbi vállalat áll rosszabbul és az egész frigy gyakorlatilag annak a megakadályozására született volna meg, hogy külföldi érdekeltség tegye rá a kezét a részvények többségére. Az ázsiai gazdasági lap szerint a két fél nem tudott dűlőre jutni a vállalatok értékének, súlyának kérdésében, a Nissan pedig visszautasította, hogy a Honda leányvállalatává váljon. Az autógyártók külön-külön közleményben gyakorlatilag megerősítették a médiaértesüléseket, de hivatalosan nem ismerték el, hogy megszakadtak volna a tárgyalások, azt mondják, több kérdéses témában folynak még az egyeztetések, mielőtt eldöntik, hogyan tovább. A hír hallatára a Honda részvényeinek értéke felfelé, a Nissané lefelé indult meg a tőzsdén – utóbbi értékpapírok kereskedését helyi idő szerint 14:49-kor fel is kellett függeszteni a rendkívüli gyengülés miatt. Kék: Honda, Piros: Nissan. Forrás: Yahoo Finance Eredetileg úgy volt egyébként, hogy a részben Nissan tulajdonú Mitsubishi Motors is csatlakozhat a készülő óriásvállalathoz, de pár hete már úgy tűnt, a kisebbik partner egyelőre inkább kimaradna a frigyből. Mégis önálló gyártó maradhat a Mitsubishi Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!