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 Úgy néz ki, nem sokkal élte túl alapítójának bukását a Nikola amerikai kamiongyártó, amelyet a korábbi botrányok igencsak megtépáztak. Most a Fiskerhez hasonlóan ők is csődvédelmet kértek. Vége A Nikola kamiongyártó elektromos és hidrogénes kamionjaival akarta megváltoztatni a teherszállítás iparát, ám mint kiderült, az ígéretek mögött kamu bemutatók, működésképtelen járművek és egy most már hivatalosan is elítélt csaló állt Trevor Milton személyében. Letöltendőt kapott Trevor Milton, a Nikola volt vezére Milton 2023 decemberében letöltendő szabadságvesztést kapott, de akkor még úgy tűnt, hogy a menedzsment megpróbálja megmenteni a cég maradékát. Vezérigazgatóvá lép elő az egykori Opel-vezér Leszállítottak néhány tucat hidrogénes és elektromos kamiont néhány ügyfélnek, az elektromos programban pedig sokáig az Iveco volt a fő partner. Mostanra azonban kiderült, hogy a cég nem tudta leküzdeni a botrányok okozta bizalomvesztést és a termékeit sem tudta költséghatékonyan gyártani, így kénytelenek voltak csődöt jelenteni. A Nikola egykor 29 milliárd dollárt ért, de a csődvédelem előtti utolsó kereskedési napon már csak 100 milliót adtak volna a részvények összességéért. Félszáz villanykamiont gyártott idén a Nikola A vállalat most elkezdte vagyontárgyainak értékesítését, hogy kifizesse hitelezőit, mielőtt végleg felszámolják. Túl sok jóra azonban nem számíthatnak a károsultak, mivel a hivatalos papírokon a cég 0,5-1 milliárd dollár közé teszi értékeit, a tartozásoknál viszont az 1 és 10 milliárd közötti kategóriát jelölték meg. Elismerték: tényleg átvert mindenkit a Nikola Március végéig tudják még támogatni a már leszállított kamionokat, és idáig tervezik a hidrogéntöltőik üzemeltetését is – írja a Reuters. Nikola: az évtized átverése? Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!