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
auto

Csődöt jelentett a Nikola

üzlet
2025. 02. 20 - Biró Balázs - 0
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

Úgy néz ki, nem sokkal élte túl alapítójának bukását a Nikola amerikai kamiongyártó, amelyet a korábbi botrányok igencsak megtépáztak.

Most a Fiskerhez hasonlóan ők is csődvédelmet kértek.

Vége

A Nikola kamiongyártó elektromos és hidrogénes kamionjaival akarta megváltoztatni a teherszállítás iparát, ám mint kiderült, az ígéretek mögött kamu bemutatók, működésképtelen járművek és egy most már hivatalosan is elítélt csaló állt Trevor Milton személyében.

Letöltendőt kapott Trevor Milton, a Nikola volt vezére

Milton 2023 decemberében letöltendő szabadságvesztést kapott, de akkor még úgy tűnt, hogy a menedzsment megpróbálja megmenteni a cég maradékát.

Vezérigazgatóvá lép elő az egykori Opel-vezér

Leszállítottak néhány tucat hidrogénes és elektromos kamiont néhány ügyfélnek, az elektromos programban pedig sokáig az Iveco volt a fő partner.

Mostanra azonban kiderült, hogy a cég nem tudta leküzdeni a botrányok okozta bizalomvesztést és a termékeit sem tudta költséghatékonyan gyártani, így kénytelenek voltak csődöt jelenteni.

A Nikola egykor 29 milliárd dollárt ért, de a csődvédelem előtti utolsó kereskedési napon már csak 100 milliót adtak volna a részvények összességéért.

Félszáz villanykamiont gyártott idén a Nikola

A vállalat most elkezdte vagyontárgyainak értékesítését, hogy kifizesse hitelezőit, mielőtt végleg felszámolják. Túl sok jóra azonban nem számíthatnak a károsultak, mivel a hivatalos papírokon a cég 0,5-1 milliárd dollár közé teszi értékeit, a tartozásoknál viszont az 1 és 10 milliárd közötti kategóriát jelölték meg.

Elismerték: tényleg átvert mindenkit a Nikola

Március végéig tudják még támogatni a már leszállított kamionokat, és idáig tervezik a hidrogéntöltőik üzemeltetését is – írja a Reuters.

Nikola: az évtized átverése?

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.