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
auto

Texasban lesz a Tesla harmadik energiatároló és akkugyára is

energia
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

A kaliforniai és a sanghaji üzem után egy harmadik helyszínen is akkus energiatárolókat fog gyártani a Tesla.

A bejelentés meglepő.

Készen kapják

A Tesla gyakorlatilag a fremonti gyárat vette át utoljára másik cégtől – akkoriban nem is volt nagyon más választásuk, ráadásul fillérekért kapták meg az üzemet. Azóta azonban mindig zöldmezős beruházásként, új gyárakat építenek. Így volt ez Sanghajban, Berlinben, Texasban az autógyáraknál de a New York államban található üzemük, a Giga Nevada akkugyár, a Semi készülő épülete és a kaliforniai és kínai Megapack gyárak is nulláról készültek el.

A Houstontól észak-nyugatra található Waller megye friss bejelentése alapján azonban most kiderült, hogy a vállalat egy már készen lévő 93 ezer négyzetméteres épületet vesz át egy logisztikai cégtől, amely korábban az autógyártó alkatrészeit raktározta itt – írja a Drive Tesla.

A Megapack ipari energiatárolók összeszerelésére használt épület mellé felhúznak még egy 56 ezer négyzetméteres csarnokot, ahol akkucellákat fognak gyártani. Ez utóbbi részlet már csak azért is érdekes, mert a Tesla már egy ideje csak LFP cellákat használ energiatárolóiban, de ezeket eddig a CATL-től vásárolta. Korábban érkeztek olyan hírek, miszerint a vállalat tavaly megvásárolta a kínai akkugyártó egy használaton kívüli LFP gyártósorát, de akkor ezt mindenki a Tesla Semi villanykamion készülő kisakkus változatához kötötte.

A vállalat tavaly már több mint a kétszeresére növelte energiatárolóinak gyártását és 31,4 GWh-t szállított le, az üzletág pedig magas haszonnal működött. A vállalat a Giga Nevadában gyártja az otthoni használatra szánt Powerwall modulokat, amelyeknél nemrég elérték a napi 1500-as darabszámot, a Megapack ipari energiatárolók pedig a lathrop-i üzemükben, Kaliforniában készülnek. 2024-ben hét hónap alatt megépült a második Megafactory is, mégpedig Sanghajban. Ez az üzem idén februárban kezdte meg a működését és kezdetben évi 20 GWh-t termel, de a második ütem elkészültével ez megduplázódik, 80 GWh-ra növelve a vállalat összes gyártási képességét.

Az új texasi üzemről ilyen konkrét adatokat nem árultak el, de az új épület alapterülete nagyobb, mint az előző kettőé és a tervezett 1500 fős alkalmazotti állomány is másfélszerese a lathropi csapaténak.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.