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 Igazak voltak a pletykák, két hét sem telt el az első hírek óta, most hivatalosan is bejelentették Uchida Makoto távozását. Már az utódja is megvan. Házon belül Valószínűleg a cég pénzügyi nehézségei és a sikertelen Honda frigy lehettek a fő okai annak, hogy a mai napon a Nissan igazgatótanácsa úgy döntött, hogy öt év után, március 31-gyel leváltja Uchida Makotót a vezérigazgatói posztról és a helyére Ivan Espinosát nevezik ki. Espinosa 2003-ban csatlakozott a Nissanhoz és kezdetben a cég mexikói leányvállalatánál dolgozott. Az elmúlt évben a Chief Product Planning Officer pozíciót töltötte be, ahol a termékfejlesztésért, illetve a motorsportokért felelt – 2010 óta dolgozott ezen a területen. Ivan Espinosa, Nissan. A szakember tehát két évtizedes tapasztalattal rendelkezik a cégen belül, ami megfelel annak a sajtóértesülésnek, hogy igazán komolyan csak házon belüli jelöltekben gondolkodott az igazgatótanács. Érdekes, hogy a 46 éves szakember nem japán származású, pedig sokszor fontos ki nem mondott kitétel a szigetország vállalatainál, ahol a külföldieket ritkán látják szívesen az első számú pozícióban. Médiaértesülések szerint az igazgatótanács fontolóra vette a lassabb átmenetet, Uchida későbbi távozását is, hogy korábban bejelentett reformjai kifejthessék hatásukat, de végül a gyorsabb személycsere mellett döntöttek. Most az a kérdés, hogyan folytatódnak a belső reformok és személycserék, amelyekről állítólag szintén tárgyalt most az igazgatótanács, illetve, hogy felveszik-e újra a tárgyalások fonalát a Hondával. A bejelentéssel egyidőben a felső vezetésben több változást is eszközölt az igazgatótanács. Leváltották a technológiai igazgatót (CTO), a gyártásért és ellátási láncokért felelős igazgatót, új vezető alá került a K+F terület és kineveztek egy új vezetőt a stratégiaváltás végrehajtásának élére. Több más vezetői poszton kiszélesítették a hatásköröket, illetve több regionális vezetőt megerősítettek pozíciójában. Belebukhat a Nissan vezetője a sikertelen Honda házasságba Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!