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
auto

Kétszer annyi elektromos kishaszongépjármű fogyott februárban, mint tavaly

elektromos autó piac
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

2025 februárjában kevesebb új kishaszongépjármű fogyott a magyar piacon, mint egy évvel korábban, de elektromosból kétszer annyi talált gazdára.

Még mindig kis számokról beszélünk, de legalább az irány jó.

A februári személyautós statisztika itt található:

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

Kevesebb új villanyautót vettünk, mint tavaly

Típusok

A jó hír tehát az, hogy idén februárban a tavalyi 73 helyett 147 tisztán új elektromos kishaszongépjárművet értékesítettetek a hazai márkakereskedések, amivel éves szinten 6 százalék feletti a hajtáslánc részesedése. A kevésbé jó, hogy még mindig viszonylag alacsony darabszámokról beszélünk és csak 1-1 nagyobb beérkező szállítmány alakítja a ranglistát.

# Típus 2025. február
1 VOLKSWAGEN ID.BUZZ CARGO 33
2 CENNTRO LOGISTAR 100 17
3 PEUGEOT PARTNER 16
4 OPEL COMBO 10
5-6 BYD ETP3 9
5-6 TOYOTA PROACE MAX 9
7-8 FORD TRANSIT CUSTOM 6
7-8 NISSAN TOWNSTAR 6
9-11 CITROEN JUMPER 5
9-11 TOYOTA PROACE 5
9-11 TOYOTA PROACE CITY 5
12-14 CITROEN BERLINGO 4
12-14 MERCEDES SPRINTER 4
12-14 RENAULT KANGOO VAN 4
15-18 CITROEN JUMPY 2
15-18 DACIA SPRING 2
15-18 FIAT DOBLO CARGO 2
15-18 MERCEDES CITAN 2
19-24 FORD TRANSIT 1
19-24 MAXUS E-DELIVER 9 1
19-24 OPEL VIVARO 1
19-24 PEUGEOT BOXER 1
19-24 PEUGEOT EXPERT 1
19-24 RENAULT MASTER 1
Egyéb: 0
Összesen: 147

Meglepetésre első helyen végzett a Volkswagen ID.Buzz teherszállító változata, amely eddig nem brillírozott itthon. Tavaly összesen 64 fogyott belőle hazánkban, most februárban 33 érkezett. Ez egy új trend kezdete?

Továbbra is népszerű a Cenntro Logistar 110-es és a Peugeot Partner is. Az ötödik helytől lefelé már 10 alatti darabszámokról beszélünk.

Ha az első két hónapot nézzük egyben, akkor éppen hogy csak, de megőrizte első helyét a Partner, mögé egy hatalmas lépéssel feljött az ID.Buzz, a harmadik pedig a BYD furgonja.

Idén egyelőre a Toyota Proace és Mercedes Vito modellek estek vissza látványosan.

# Típus 2025.
január-február
Változás
1 PEUGEOT PARTNER 37
2 VOLKSWAGEN ID.BUZZ CARGO 36 800%
3 BYD ETP3 25 257%
4 OPEL COMBO 23 229%
5 CENNTRO LOGISTAR 100 18
6-7 TOYOTA PROACE MAX 14
6-7 MERCEDES SPRINTER 14
8 CITROEN JUMPER 11
9 FORD TRANSIT CUSTOM 10
10-11 MERCEDES CITAN 9 200%
10-11 CITROEN BERLINGO 9 800%
12 FIAT DOBLO CARGO 8
13 TOYOTA PROACE CITY 7 -53%
14-15 TOYOTA PROACE 6 -33%
14-15 NISSAN TOWNSTAR 6 500%
16-17 PEUGEOT EXPERT 5 25%
16-17 RENAULT KANGOO VAN 5
18-20 RENAULT MASTER 2
18-20 PEUGEOT BOXER 2
18-20 MERCEDES VITO 2 -82%
Egyéb 7
Összesen: 256 +159%

Márkák

A márkák listáját értelemszerűen a Volkswagen vezette – ilyet eddig nem láttunk a hazai elektromos furgonok piacán.

# Márka 2025. február
1 VOLKSWAGEN 33
2 TOYOTA 19
3 PEUGEOT 18
4 CENNTRO 17
5-6 OPEL 11
5-6 CITROEN 11
7 BYD 9
8 FORD 7
9-10 MERCEDES 6
9-10 NISSAN 6
11 RENAULT 5
12-13 DACIA 2
12-13 FIAT 2
14 MAXUS 1
Egyéb: 0
Összesen: 147

Kicsit értelmesebb adatokat mutat már az első két hónap együtt, ahol Peugeot, Volkswagen, Toyota a sorrend, bár a darabszámok még itt is elég alacsonyak. Ha befut pár tréler valakinél, borul minden.

# Márka 2025.
január-február
Változás
1 PEUGEOT 44 633%
2 VOLKSWAGEN 36 800%
3 TOYOTA 27 13%
4-5 MERCEDES 25 79%
4-5 BYD 25 257%
6 OPEL 24 140%
7 CITROEN 22
8 CENNTRO 18
9 FORD 11 57%
10 FIAT 8
11 RENAULT 7
12 NISSAN 6 500%
13 DACIA 2
14 MAXUS 1
Egyéb 0
Összesen: 256 +159%

Mint mindig, csoport szinten is összesítettük a számokat és itt megint megmutatkozott a Stellantis ereje, ahol összeadónak a sok ismert márka számai. A házi erősorrend: Peugeot, Opel, Citroën.

# Cégcsoport 2025.
január-február
Változás
1 STELLANTIS 98 444%
2 VOLKSWAGEN CSOPORT 36 800%
3 TOYOTA 27 13%
4-5 BYD 25 257%
4-5 MERCEDES-BENZ VANS 25 79%
6 CENNTRO 18
7 FORD 11 57%
8 RENAULT CSOPORT 9 -61%
9 NISSAN 6 500%
10 MAXUS 1  –
Egyéb: 0
Összesen: 256 +159%

Hajtáslánc

Idén februárban 1876 új kishaszongépjárművet adtak el hazánkban. Ezek 7,84 százaléka, azaz 147 darab volt tisztán elektromos, ami duplája a tavalyi értéknek.

Az első két hónap után az elektromos hajtás továbbra is második a domináns dízel mögött, bár a 87,6 kontra 6,6 százalékot nem neveznénk versenynek.

Hibridet és benzinest továbbra is csak mutatóba vesznek, de érdekes, hogy itt is kezdenek megjelenni a mild hibridek – természetesen ezek többsége is dízeles.

A januári eladási adatokat ebben a cikkünkben tettük közzé:

Elektromos kishaszongépjárművek: feltámadt a Stellantis

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.
Összehasonlítás