Villanyautós körökben visszatérő kérdés, hogy melyik töltőtípust hova érdemes telepíteni. A nagy teljesítményű, többnyire egyenáramú villámtöltők az autópályák és főútvonalak mentén segíthetik a továbbjutást, míg a kisebb teljesítményű AC töltőkkel a célállomásokon lehet gazdaságosan feltölteni az autókat, amíg azok egyébként is ott állnak. Magyarországon még egyelőre kevés példa akad megfelelő telepítésre, de már előfordul néha.
A napokban Boldogkőváralján a vár parkolójában állítottak fel egy dupla csatlakozós AC gyorstöltőt, amiről az autók feltöltődhetnek, amíg a gazdájuk a várban vagy a környéken kirándul. A 22 kW teljesítményű töltő nem csak jó helyen van, de az egyik első okos oszlop az országban, amely a rendelkezésre álló teljesítménnyel automatikusan tud gazdálkodni. Amennyiben csak egy autó tölt rajta, akkor az az autó megkapja mind a 22 kW teljesítményt, míg ha mindkét csatlakozóra autó kerül, akkor megosztja a rendelkezésre álló teljesítményt a két autó között. A töltőoszlopon Type2-es aljzatok találhatók, így a töltéshez a kábelt az autósnak kell vinnie, ahogy az az ilyen töltőknél általában lenni szokott. Az elektromos autó töltő indításához RFID kártya szükséges, amit a vár pénztárában lehet 1000 forintos letét ellenében elkérni. A töltő használata ingyenes, a letét a kártya visszaszolgáltatásakor visszajár. Sajnos ebből a rendszerből adódóan a készülék csak a vár nyitva tartási idejében használható.