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 A német autógyártó a dízelbotránya után látványosan igyekszik visszaszerezni jó hírét: hatalmas összegű támogatásokat ígér villanyautó gyártásra, új elektromos autó koncepciókat hoz nyilvánosságra, és most pedig egy új területre kívánnak betörni a teljesen elektromosnak és összkerék meghajtásúnak ígért kocsijukkal, az elektromos autóversenyzésbe. A járműről eddig egy képünk van, melyen bár csak a körvonalai látszódnak, kijelenthetjük, hogy valóban egy gyönyörű, sportos versenyautóról van szó. Ezen kívül sok mást egyelőre nem tudunk, csak annyit, hogy az autó a híres Pikes Peak International Hill Climb versenyre készül. A Volkswagen elektromos versenyautója, Forrás: Volkswagen Mit kell tudni a Pikes Peak-ről, avagy a „felhőkbe tartó versenyről”? Hosszú, esős, és iszonyatosan nehéz. Ez a világ legnépszerűbb hegyi futama, és egyben az egyik leghosszabb is: 20 kilométer hosszú, 156 kanyarból áll, 2862 méteres tengerszint feletti magasságból indul, és 4300 méter magasan fekszik a cél, azaz 1 kilométer útra 71,9 méteres emelkedés jut. A Sziklás-hegységben, Colorado Springs közelében megrendezett versenyt 1916 óta eddig 95 alkalommal tartották meg. Egészen 2011-ig sáros és kavicsos úton zajlott a verseny, amikor is környezetvédelmi okokból le kellett aszfaltozni a pályát. Rendszeresek a szélsőséges időjárási körülmények: eső, hó, jégeső, köd is akadályozza a versenyt, valamint gyakoriak az olyan balesetek, amikor a jármű kicsúszik az útról, s jobbik esetben fennakad egy fán a hegyoldalon, rosszabbik esetben a hegy legalján végzi. A Pikes Peak pályájának egy szakasza, Forrás: The Vollner Family Az elektromos járművel felállított rekord 8 perc és 57,118 másodperc, ami az egyesült államokbeli Rhys Millen ideje volt 2016-ban Drive eO PP03-as autójával, melyet kifejezetten erre a futamra terveztek. A Volkswagen nem titkolt szándéka ezt a rekordot megdönteni saját elektromosával. A rekordot felállító versenyautó azonban 1020 kW (1367 lóerő) teljesítményű, tehát a német autógyártónak alaposan fel kell kötnie a gatyáját, és egy legalább ilyen erős autót összeraknia. Rhys Millen a Drive eO PP03-as autójával, Forrás: Electric Autosport De miért ilyen sikeresek a villanyautók ebben a versenyben? 2862 méteres tengerszint feletti magasságon már elég ritka a levegő, aminek következtében a kocsin végzett aerodinamikai módosítások nem segítenek, valamint a belső égésű motorok nem jutnak elég oxigénhez, rontva így az autó teljesítményét. Mivel az elektromos autóknak nem szükséges oxigént égetniük a működéshez, pont ugyanúgy funkcionálnak 4300 méter magasan, mint a hegy legalján. A verseny teljesítése óriási kihívás minden autónak, de tökéletes lehetőség, hogy az elektromosok bizonyítsák, hogy még egy területen jobbak, mint a hagyományosak. Az meg, hogy a Volkswagennek sikerül-e rekordot dönteni, már csak rajta múlik. Meg persze az időjáráson. Forrás: Electrek 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!