A német autógyártó a dízelbotránya után látványosan igyekszik visszaszerezni jó hírét: hatalmas összegű támogatásokat ígér villanyautó gyártásra, új elektromos autó koncepciókat hoz nyilvánosságra, és most pedig egy új területre kívánnak betörni a teljesen elektromosnak és összkerék meghajtásúnak ígért kocsijukkal, az elektromos autóversenyzésbe. A járműről eddig egy képünk van, melyen bár csak a körvonalai látszódnak, kijelenthetjük, hogy valóban egy gyönyörű, sportos versenyautóról van szó. Ezen kívül sok mást egyelőre nem tudunk, csak annyit, hogy az autó a híres Pikes Peak International Hill Climb versenyre készül. A Volkswagen elektromos versenyautója, Forrás: Volkswagen Mit kell tudni a Pikes Peak-ről, avagy a „felhőkbe tartó versenyről”? Hosszú, esős, és iszonyatosan nehéz. Ez a világ legnépszerűbb hegyi futama, és egyben az egyik leghosszabb is: 20 kilométer hosszú, 156 kanyarból áll, 2862 méteres tengerszint feletti magasságból indul, és 4300 méter magasan fekszik a cél, azaz 1 kilométer útra 71,9 méteres emelkedés jut. A Sziklás-hegységben, Colorado Springs közelében megrendezett versenyt 1916 óta eddig 95 alkalommal tartották meg. Egészen 2011-ig sáros és kavicsos úton zajlott a verseny, amikor is környezetvédelmi okokból le kellett aszfaltozni a pályát. Rendszeresek a szélsőséges időjárási körülmények: eső, hó, jégeső, köd is akadályozza a versenyt, valamint gyakoriak az olyan balesetek, amikor a jármű kicsúszik az útról, s jobbik esetben fennakad egy fán a hegyoldalon, rosszabbik esetben a hegy legalján végzi. A Pikes Peak pályájának egy szakasza, Forrás: The Vollner Family Az elektromos járművel felállított rekord 8 perc és 57,118 másodperc, ami az egyesült államokbeli Rhys Millen ideje volt 2016-ban Drive eO PP03-as autójával, melyet kifejezetten erre a futamra terveztek. A Volkswagen nem titkolt szándéka ezt a rekordot megdönteni saját elektromosával. A rekordot felállító versenyautó azonban 1020 kW (1367 lóerő) teljesítményű, tehát a német autógyártónak alaposan fel kell kötnie a gatyáját, és egy legalább ilyen erős autót összeraknia.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 Rhys Millen a Drive eO PP03-as autójával, Forrás: Electric Autosport De miért ilyen sikeresek a villanyautók ebben a versenyben? 2862 méteres tengerszint feletti magasságon már elég ritka a levegő, aminek következtében a kocsin végzett aerodinamikai módosítások nem segítenek, valamint a belső égésű motorok nem jutnak elég oxigénhez, rontva így az autó teljesítményét. Mivel az elektromos autóknak nem szükséges oxigént égetniük a működéshez, pont ugyanúgy funkcionálnak 4300 méter magasan, mint a hegy legalján. A verseny teljesítése óriási kihívás minden autónak, de tökéletes lehetőség, hogy az elektromosok bizonyítsák, hogy még egy területen jobbak, mint a hagyományosak. Az meg, hogy a Volkswagennek sikerül-e rekordot dönteni, már csak rajta múlik. Meg persze az időjáráson. Forrás: Electrek PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAyL2VsZWt0cm9tb3MtYXV0by0xLTIwMjUtMDQtMTQtaG9rb3plcGkuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMi9lbGVrdHJvbW9zLWF1dG8tMS0yMDI1LTA0LTE0LWhva296ZXBpLmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+ Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!