Személyes történet: Vidéken még nehéz a tisztán elektromos üzem

Ervin a Balaton déli partján, egy elektromos autó töltőkkel elég rosszul ellátott környéken él. Bár helyben neki sem lenne szüksége nyilvános töltőre, hiszen otthon tudja tölteni az autóját, az ország átjárhatóságához nélkülözhetetlen villámtöltők hiánya miatt egyelőre nem mert még tisztán elektromos autóra beruházni.

Mióta jársz villanyautóval? Miért döntöttél úgy, hogy elektromos autóra váltasz?

Másfél éve váltottunk plugin hibrid autóra. Már a Lexus RX hibrid megjelenése óta vágyom egy hibridre, főleg a technológia miatt. Már akkor lenyűgözött a dinamika és a csend, illetve hogy a felesleges mozgási energiát, hogyan hasznosítja az autó (visszatöltés, tárolás).

Mi volt az a pont, amikor rájöttél, hogy ez a jövő?

Mikor megvettem, a fő szempont az volt, hogy a napi közlekedésünket tisztán elektromosan meg tudjuk tenni, egy magas építésű, kényelmes, komfortos autóval. Azt gondolom, tisztán pénzügyi alapon nem jó döntés egy elektromos autó. Legalábbis nekem sosem fog megtérülni a többlet. Az hogy ez a jövő, hmmm nem tudom, de ha igen, még nagyon távoli. Én szeretném, és hiszek is benne, de még messze nem a tömegek autója.

Mi jellemző a mindennapi közlekedésedre? Hány km-t mégy egy nap általában?

EZT OLVASTAD MÁR?  Renault Zoe túra Európán át: Az őshazától hazáig…

Napi max 50 km ingázás a lakóhelyem és a két üzletünk közt (Balatonlelle-Fonyód), ezen felül nyaralás, utazás ide-oda.

A hétvégi, családi programokat is meg tudjátok oldani villanyautóval?

Igen, Horváthország, Erdély, Miskolc, stb. Persze, ezt tisztán elektromosan nem tudjuk ezzel az autóval.

Mi volt a leghosszabb út, amit villanyautóval tettél meg?

Egy balatonlelle-Budaörs túrát csináltam már tisztán elektromosan, egy siófoki és egy székesfehárvári töltéssel (ez ugyan kettő volt, egy villám és egy AC). Megcsináltam, de ez nem életszerű közlekedés. Az út nagy részén nem mentem 60-nál többel, az autópályán is csak max 90-nel.

Milyen autót használsz? Miért erre a típusra esett a választásod?

Mitsubishi Outlander PHEV. Mert a kínálat egyetlen darabja, ami a mi használatunkhoz és elvárásainkhoz, no meg a pénztárcánkhoz is megfelelt. Fontos szempont volt a magas építés, mert 16 éve ilyen autókkal járunk, ehhez ragaszkodtunk. Jelen pillanatban még van diesel autónk is, amit előbb utóbb le szeretnék cserélni, de már tisztán elektromosra. Ugyan még nem találtam meg a tökélete autót, de remélem mielőbb rálelek.

Hol és mikor töltöd leggyakrabban a villanyautód? Tudod-e otthon tölteni az autód?

EZT OLVASTAD MÁR?  Személyes történet: A villanyautó a nyugalom szigete

Leggyakrabban éjjel otthon töltjük, de gyakran megfordulunk a siófoki villámtöltőnél is. Az Istenhegyi úton lévő villámtöltő is az egyik kedvencem kedvencem, de töltöttem már a Nissan Centrumnál is.

A vásárlás előtt készítettél-e gazdaságossági/megterülési számítást, mi volt annak az eredménye, s az mennyire igazolódott be a valóságban?

Csak magára a vételre, a hozzá tartozó lízing és költségre végeztem számításokat. Nem látom értelmét így számolni, mert szerintem felesleges dolog azt számolni, hogy még hagyományos autónál 20 ft/km, itt mondjuk 6, ha az autó bekerülése többszöröse.

Ha egy dolgot kellene kiemelni a villanyautózással kapcsolatban, akkor mi lenne az?

A csendet, a „simaságát”.

A következő autód is elektromos lesz?

Igen.

További személyes történetek

Elektromos autót használsz?

  • CsAlex

    Akkor költözzetek Budapestre és “részben” megoldódik az áramvételezési problémátok. és így nektek is lehet elektromos autótok!

  • Csirke

    A Budapestre költözés szerintem az egyik legrosszabb ötlet. Még viccnek is rossz.
    Részemről örülök, hogy megszabadultam a Nagyfalutól. 😉

  • Pontosan ilyen építő hozzászólásokra van szükség 🙂

  • Egy Erdélyi út alatt mennyit fogyasztott (benzin) ? Milyen a dinamikája autópályán?

  • 8 liter körül. Ez erősen függ attól, mennyit lehet töltetni elektromosan. Ha nem, vagy alig, akkor 130 -nál pályán 10 liter. 90 nél, nyolc liter alatt. De pl a múltkor siófokról mentünk pécsre, 94 százalékról indulva, három liter sem volt. Ez nagyon jó volt, figyelembe véve, hogy több mint 100 km a táv, tehát az út nagy részét benzinnel kellett megtenni.

    Dinamika ? -men egy m3-as bmw, vagy tesla, de abszolút jól használható, dinamikus. Hozzá kell tegyem, aki ilyen autót vesz, előbb utóbb leszokik a dinamikáról, mert előrébb való lesz a gazdaságosság. A kettő meg nem jár kézenfogva 🙂