Sokan rajongunk a Tesláért, s tudjuk, ennek a márkának köszönhetjük, hogy megmutatta a világnak, igenis lehet olyan, használható elektromos autót gyártani amiről az emberek álmodoznak. Sokan gondoljuk úgy, hogy a Tesla nélkül a többi autógyártó nem tartana villanyautó fejlesztés terén ott ahol ma tart.
De kevesen gondolunk bele, az autó rengeteg egyedülálló funkciója mellett a Tesla egyik legfontosabb fejlesztése, az ami miatt egyelőre az összes többi villanyautó gyártó eltörpül mellette. Ez pedig nem más mint a folyamatosan, és egyre nagyobb ütemben bővülő Supercharger hálózat. A Supercharger hálózatnak köszönhető, hogy az autó hatótávján túl is egyszerűen, könnyedén vállalható kompromisszummal váltja ki belső égésű motorral szerelt társait a mindennapokban. Hiába ígérget jelenleg más gyártó megközelítő vagy akár hasonló nagyságrendű hatótávot, a Superchargerek nyújtotta szabadságot a jelenleg elérhető villámtöltők nem tudják pótolni.
Hogy mi a különbség? Egyrészt a Superchargerek 120 kW teljesítménnyel töltenek, míg a CHAdeMO, CCS és Type2 villámtöltők legfeljebb 50 kW-ot tudnak leadni. Másfelől a Supercharger hálózat kiépítésére, a Tesla az eladott autók árának egy részét elkülöníti, abból folyamatosan bővíti azt. A villámtöltőket pedig a legkülönbözőbb vállalkozások vagy állami szervek telepítgetik, óvatósan egyensúlyozva az állami dotációk és egy távlati megtérülés reménye között.
Ráadásul a Superchargereket a Teslák tényleges használata alapján telepítik, ritkább esetben 4, de inkább 6-10 állással, s már nem ritkák a 20 állásos töltők sem. Európában és Észak-Amerikában a 40 állásos, Kínában viszont az 50 állásos töltő a jelenlegi csúcs. Viszont a villámtöltőket – néhány ritkának számító példától eltekintve – egyesével telepítik, így a többi autóval nagyobb eséllyel áll fenn a kockázata annak, hogy útközben sorba kell majd állni a töltésért.
A Tesla egy évvel ezelőtt jelentette be, hogy megszünteti az újonnan gyártott autókhoz járó korlátlan ingyenes Supercharger használatot. Ez azt jelenti, hogy aki most rendeli meg a Tesláját, az nem használhatja már korlátlanul és teljesen ingyen a Supercharger hálózatot. A gyártó minden Model S és Model X tulajdonosnak évi 400 kWh energiához ad ingyen kreditet, ami nagyjából 1600 km megtételéhez elegendő. Az ezen felül elhasznált energiáért az autók tulajdonosainak fizetniük kell.
Van azonban egy utolsó kiskapu, amivel a most megrendelt Tesla Model S-ek és Model X-ek is megkaphatják a Supercharger korlátlan használatának lehetőségét. 2018. január 31-ig minden jelenlegi Tesla tulajdonosnak lehetősége van ugyanis 5 új vevőnek biztosítani az ingyenes Supercharger töltést. A Villanyautósok Közössége is rendelkezik még 5 ilyen „kuponnal”, ami a Teslánál való autórendelésnél váltható be. Sajnos a már megrendelt autókra nem vonatkozik, de aki még nem adta le a rendelését, annak mindenképpen érdemes használnia. Fontos tudni, hogy a felkapott vloggerek referral kódjaira már nem jár korlátlan ingyenes Supercharger használat, hiszen az öt kuponjukat ők már réges-rég elosztogatták.
Persze ahhoz, hogy ez egy igazi játék legyen, a Tesla a kódjukat felajánló tulajdonosokat is megjutalmazza. Ha valakinek mind az öt kódját felhasználják, akkor az illető meghívást kap a Tesla következő termékbemutató eseményére, ahol elsők között próbálhatja ki a cég újdonságát. Ha az alábbi linken keresztül öten rendelnek Tesla Model S-t vagy Model X-et, akkor a Villanyautósok.hu tudósítója is kijuthat a következő Tesla termék (ki tudja, akár a Model Y) bemutatójára.
Ha tehát a következő hetekben Teslát rendelnél, akkor használd a http://ts.la/gbor8951 linket! A linkkel korlátlan és ingyenes Supercharger használatot nyersz, és hozzájárulhatsz ahhoz, hogy a Villanyautosok.hu-n elsőkézből számolhassunk be a Tesla következő nagy dobásáról. Ráadásul a Supercharger szolgáltatásait idén karácsonytól már a két magyarországi Superchargeren is élvezheted.