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 Az Alföld nagyon leszakadt az ország többi részétől elektromobilitás területén. A szegedi városvezetés nem támogatja a villanyautózást (nincs ingyenes parkolás és nem pályáztak elektromos autó töltő támogatásra sem), de a régió többi városa sem törte magát, hogy az oda elektromos járművel érkező vendégek fel tudják tölteni az autójukat. Néhány hete Békéscsabán azonban megtört a jég, amikor a Nemzeti Közművek (NKM) a Mobiliti projektjük keretében beüzemelte a régió első elektromos autó töltőjét, egy 2 állásos, Type2 csatlakozós, 22 kW-os AC oszlopot. Erre érkezett tegnap a hír, hogy Szegeden a helyi közlekedési társaság (SZKT) telephelyén is beüzemeltek egy elektromos autó villámtöltőt. A készülék ugyan még nem használható, de a pletykák szerint várhatóan a nagyközönség számára is elérhetővé teszik. (fotó: id. Antalóczy Tibor) Ezeket a töltőket egészítette ma ki Hódmezővásárhelyen az NKM második töltőpontja, amit a város központjában a Hősök terén alakítottak ki. A 2×22 kW-os teljesítményű váltakozó áramú (AC), Ensto gyártmányú oszlop a legtöbb autó számára remek célállomás töltőként funkcionál, így néhány órányi ott tartózkodás után az autós feltöltött akkumulátorral indulhat haza a városból. A töltő használata egyelőre ingyenes lesz, de a csatlakozáshoz szükséges kábelt a többi AC töltőhöz hasonlóan az autósnak kell vinnie. Mivel a készülék közterületen található, az a nap 24 órájában mindenki számára korlátozás nélkül elérhető. Bár a töltő egy egyirányú utcák által behálózott kis forgalmú területre került, onnan néhány perc sétával nem csak a város főtere, de a sportuszodával kiegészített városi strand is elérhető. Nagyon fontos azonban, hogy bár a készülék január 30-án beüzemelésre került, használni csak a betonozás és a festés elkészülte után lehet majd. Hódmezővásárhelyen egyébként a zöld rendszámos környezetkímélő autók számára ingyenes a parkolás, és a városvezetés az önkormányzati töltő pályázaton három darab villámtöltőre is pályázott. Ezeket idén nyár közepéig-végéig kell majd letelepíteni, hogy ne fussanak ki a szerződéskötéstől számított egy évből. Információink szerint azokon a töltőkön felül az e-Mobi Kft. gondozásában további három AC töltő telepítése várható még idén a városban. Antalóczy TiborA Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!