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
auto
2024. 04. 23. kedd

Már márciusban lehullhat a lepel az elektromos Peugeot 208-ról

elektromos autó

2019 és 2020 fontos év lesz a PSA Csoporthoz tartozó autógyártók történetében, ha valóban be szeretnék tartani azon ígéreteiket, miszerint 2021-ig együttesen 4 teljesen elektromos, és 7 plug-in hibrid modellt gurítanak piacra, 2025-ig pedig minden autójukból elérhető lesz elektromos meghajtású változat is. Régóta várunk már egy olcsó villanyautóra, mely képességeit tekintve felvehetné a versenyt akár a Renault Zoé-val is, és a Peugeot, valamint az Opel biztosan azok a gyártók közé tartoznak, akik képesek ilyennel szolgálni.

Peugeot 208

A PSA Csoport még szeptemberben hozta nyilvánosságra, hogy mely modelleket kívánja elindítani a következő években, és a tervek között szerepel 4 tisztán elektromos kocsi is 2020-ig: a DS 3 Crossback, az Opel Corsa, a Peugeot 2008, és a Peugeot 208, melyek egytől egyig hagyományos meghajtású gépkocsik villanymotoros változatai. Ez utóbbi – Carlos Tavares vezérigazgató a napokban elhangzott beszéde alapján – minden bizonnyal már márciusban, a Genfi Autószalonon bemutatásra kerülhet. Addig viszont be kell érnünk annyi információval, hogy 2019 második felében léphet piacra a kocsi, és az e-CMP padlólemez jóvoltából akár 50 kWh-s akkumulátor is társulhat hozzá. Ez az akkukapacitás egyébként akár 450 kilométeres hatótávot is biztosíthatna a villanyautónak.

2020 elején egy másik Peugeot, a 2008 is elkészül villanymotoros változatban, valamint ekkorra várható az Opel Corsa EV is, melyek feltehetően ugyanazt a hajtásláncot fogják kapni, mint a Peugeot 208. A Peugeot 2008-hoz hasonlóan a DS is az SUV szegmensbe törne be egy elektromos gépkocsival, mégpedig az Audi Q2 rivális 3 Crossback autóját alakítja át kibocsátásmentessé 2019-ben. A DS 2025-ig minden évben elindít majd egy új autót, s ezek mindegyike megvásárolható lesz tisztán elektromos, vagy hibrid változatban. Azonban a gyártó elmondása szerint továbbra is a nyereségesség a cél, és amíg az új személygépkocsi eladások legnagyobb részét a belső égésű motoros járművek adják, addig a hangsúly továbbra is ezek gyártásán lesz, míg az elektromos DS 3 Crossback azt a szerepet kapja, hogy demonstrálja a PSA Csoport tudását az alternatív technológia terén.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.