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 Az utóbbi hetekben számtalan hír jelent meg az Európában épülő villámtöltő-hálózatokról, hiszen folyamatosan egyre több autógyártó és áramszolgáltató vállalat ismeri fel az elektromos autó-töltésben rejlő üzleti lehetőséget. Nincs ez másképp Ázsiában, illetve az Egyesült Államokban sem, ahol az utakon lévő villanyautók számának növekedésével kéz a kézben jár a töltőinfrastruktúra bővülése is. Az amerikai kontinens legnagyobb üzemeltetője, a ChargePoint egy napokban közzétett kiadványában remekül érzékelteti, hogy milyen mértékben kell gyarapodniuk a töltőknek, hogy lépést tarthassanak az elektromos autókkal, és ez mekkora terhelés jelent az amerikai villamos hálózatra. A kaliforniai székhelyű vállalat szerint 2017 egy történelmi jelentőségű év volt a villanyautózás számára az Egyesült Államokban: 41 elektromos modell volt elérhető a piacon, és az éves értékesítés majdnem elérte a 200 000 darabot. 2020-ra tovább javul a helyzet az elektromos közlekedés terén, ugyanis az előrejelzések szerint ekkorra elérheti az összesen eladott elektromos autók darabszáma az egymilliót, valamint a következő években legalább 30 új modell érkezése is várható az országba, melyek valamennyi szegmensben jelen lesznek. Hasonló tendencia lesz jellemző világszinten is: 2030-ra várhatóan minden negyedik, 2040-re pedig minden második újonnan értékesített autó elektromos meghajtású lesz. „Az elmúlt közel 100 év mobilitásának egyik kulcséveként 2017 a teljesen elektromos korszak kezdetét jelöli. Az elektromos meghajtás a jövő közlekedésének legkedveltebb megoldásává nőtte ki magát, és ennek megfelelően a rekord nagyságú keresletnek, új EV modellek megjelenésének a kiállítótermekben, növekvő beruházásoknak a töltőinfrastruktúra kiépítésében, és a támogató szabályozás fejlődésének tökéletes találkozása látható. 2018 újabb mérföldkő lesz az elektromos közlekedésben, és mi továbbra is elkötelezettek maradunk a villanyautó-töltés mellett.”- mondta Simon Lonsdale, a ChargePoint stratégiai igazgatója. A ChargePoint hálózat fejlődése 2010 és 2017 között A ChargePoint a tavalyi év minden hónapjában 1000-nél is több új helyet adott át, ahol a tulajdonosok tölteni tudnak, az előző év néhány százas értékét jócskán túlszárnyalva. Ez azt jelenti, hogy 2018-ba körülbelül 45 000 töltővel lépett át a vállalat, amiket a villanyautósok minden egyes hónapban átlagosan egymilliószor használtak, ellentétben a 2016-os havi 700 000 töltési alkalommal. Még jobban érzékeltetve a hálózat méretét: minden második másodpercben bedugja valaki az autóját tölteni a ChargePoint töltőhálózatába. Persze mindez nem kis terhelést jelent a villamos hálózatnak: átlagosan 8 GWh elektromosság került a töltőkből az autókba 2017 minden hónapjában, és 2018-ban ez akár 12 GWh-ra is nőhet. Bár a ChargePoint főként az Egyesült Államokban táplálja a villanyautókat, tavaly márciusban a Daimler 82 millió dolláros beruházása, júniusban pedig a Siemens 43 millió dolláros támogatása megadta a kezdő löketet az európai terjeszkedéshez is. Az egyesült királyságbeli InstaVolt vállalat már szerződést is kötött az amerikai üzemeltetővel 200 darab villámtöltő megvásárlására. A ChargePoint hálózata főként Level 2 töltőkből áll, ám nemrég 400 kW-os töltők is kifejlesztésre kerültek, ezek lépnek majd szolgálatba a briteknél a következő években. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!