Napjaink leginnovatívabb ötletei mögött kétségtelenül Elon Musk áll, ami miatt sokan az emberiség megmentőjeként, valódi Vasemberként emlegetik. Ennek ellenére mégsem jelenthető ki, hogy mindenki pozitív véleménnyel lenne a Tesla vezérigazgatójáról, és ujjongva követné a CEO karrierjének minden mozzanatát. Vannak olyanok, leginkább a Tesla konkurens vállalatainak munkatársai között, akik egyenesen hazugnak és csalónak nevezik Elon Muskot, hiszen az egyre népszerűbb és sikeresebb kaliforniai autógyártó eredményeit egyedül így tudják lecsöndesíteni, ha már a versenyt nem tudják vele felvenni. Pontosan így osztotta két részre az autóipar történéseit nyomon követő társadalmat is a Tesla Semi novemberi bemutatója, ahol az elektromos kamion specifikációiként Elon olyan adatokat említett, mint a 800 kilométeres hatótáv, 5 másodperces gyorsulás 0-ról 100-ra rakomány nélkül, de 36 tonna rakománnyal is mindössze 20 szekundum alatt 100 km/h-n van a jármű. Ezek a számok felrobbantották az internetet, és míg számos vállalat azonnal ki akarta próbálni a villanymotoros Semit, addig mások könnyedén elkönyvelték lehetetlennek a prezentált adatokat, a vezérigazgatót pedig ismételten a túlzásba vitt ígérgetései miatt kritizálták, melyeket soha nem fog betartani. Forrás: tesla live stream Az a téma, hogy a Semi valóban képes-e mindarra, amit Elon Musk állít, legutóbb a legnagyobb vetélytárs kamiongyártó, a Daimler legújabb nehéz-tehergépjárművének stuttgarti bemutató eseményén került elő. A német vállalat kamionjaiért felelős igazgató, Martin Daum éppen a 2021-ben érkező eActros tisztán elektromos meghajtású járművet prezentálta, amikor egy riporter feltette a tízmilliós kérdést: miért van az, hogy a Daimler 2021-ben egy olyan kamiont dob a piacra, amely sokkal kisebb hatótávot kínál, mint a Tesla Semi, ami ráadásul már 2019-ben gyártásba kerül? A Daimler igazgató a jelenleg elérhető akkumulátor-technológiára hivatkozott, mely szerinte a következő évtizedig nem teszi lehetővé egy teljesen elektromos nehéz-tehergépjármű sorozatgyártását, így a németek célkitűzése sokkal reálisabb, a Tesláé pedig igencsak megkérdőjelezhető. Ha viszont mégis Elon Musknak lesz igaza, akkor a Daimler valamit elképzelhetetlenül elszámolt – mondta Martin Daum. „Ha a Tesla valóban betartja az ígéreteit, akkor nyilvánvalóan veszünk tőle két kamiont – egyet szétszedni, egyet pedig tesztelni, mert ha ez tényleg megtörténik, akkor valami nagyon elkerülte a figyelmünket. De jelenleg a fizika ugyanazon törvényei uralkodnak Németországban, mint Kaliforniában, a Tesla otthonában.” Nyilvánvalóan óriási érvágás lenne a világ legnagyobb kamiongyártója számára, ha egy villanyautókat fejlesztő kaliforniai start-up vállalat a saját területén győzné le, márpedig a Tesla Semi hónapok óta tartó tesztelései alatt – melyben külső partnercégek is részt vesznek – még senki nem panaszkodott, hogy Elon Musk hazudott volna a villanykamion képességeiről, így esélyes, hogy a Tesla megszegi a fizika törvényeit. De mivel az áruszállítás elektromosítása is egy kiemelten fontos feladat, melyben minden résztvevő szívesen látott, így érdemes rá egy rövid pillantást vetni, hogy a Daimler milyen járművet kínál a füstös teherautók leváltására. Az eActros a német gyártó elektromos kamionprogramjainak legújabbika, mely két variánst is kínál a járműből: egy 18 és egy 25 tonnásat. Az eActros meghajtását két villanymotor biztosítja, melyek összesen 250 kW teljesítményre képesek, a 240 kWh-s lítium-ion akkucsomag pedig 200 kilométerre elegendő energiát biztosít. A töltési teljesítmény azonban csak 20 és 80 kW közötti, amivel az aksi 3-12 óra alatt tölthető fel teljesen. Ez szintén jócskán alulmarad a Semivel szemben, melyről Elon Musk azt ígéri, hogy 30 perc alatt 640 kilométert tölthetünk vissza a hamarosan kiépülő Tesla Megachargereknél. A hatótávolság hosszánál fogva az eActros eleinte mindenképp belvárosi szállítási feladatokra lesz használva, ahol nem szükséges a hatalmas távolságok megtétele. Az első 10 darab már ki is lett küldve tesztelésre a vásárlókhoz, a sorozatgyártás tervezett kezdete pedig 2021. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, Szöcske vagy Balázs ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!