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
auto
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

Nem kell már sokáig várnunk, hogy megismerhessük az Audi terveit az elektromos SUV szegmens meghódítására, merthogy a német gyártó még idén elindítaná tisztán elektromos e-tron quattro modelljét, amelyet augusztus 30-án, a Brüsszeli Autószalonon hivatott részletesen bemutatni a nagyvilág számára. Habár sokan számítottak rá, az Audi végül nem vitt gyártási változatot a Genfi Autószalonra, ám azt mégsem engedhette meg magának, hogy ne mutasson fel semmit, átengedve a nézők figyelmét a nagy rivális Jaguar I-PACE crossoverre, ezért a németek egy egészen szokatlan módját választották az autó reklámozásának. Az autószalon első két napján közel 250 prototípus jelent meg Genf utcáin figyelemfelhívó matricába öltöztetve, bevonva a látogatókat is egy izgalmas játékba, aminek lényege a minél jobb képek készítése és feltöltése az Audi honlapjára az elcsípett prototípusokról. Miután a német mérnökök már csukott szemmel is bárhova odataláltak volna a svájci városban a kétnapos körözést és tesztelést követően, az e-tron prototípusok a rendezvény csarnokán belül, és a gyártó honlapján is bemutatkoztak, rengeteg képet mutatva magukról.

A tesztjárművek az Audi állítása szerint 95 kWh-s akkumulátorral vannak felszerelve, ami egy közel 500 kilométeres hatótávra elég, azt viszont nem tisztázta gyártó, hogy ezt NEDC vagy WLTP ciklusban érti. Összehasonlításképpen a rivális Jaguar I-PACE 90 kWh-s akkumulátort kap, ami a britek szerint WLTP ciklusban 480 kilométeres hatótávot biztosít, így nagy eséllyel a németek is ebben számoltak. Az autó maximálisan 150 kW-os DC hálózaton tölthető. A három villanymotor, melyek közül egy elöl, kettő pedig a hátsó tengelyen helyezkedik el, összesen 320 kW teljesítményt produkál.

Megjelenését tekintve, már amennyire pontosan meg lehet ezt mondani az álcaként használt matricától, átesett némi átalakításon a 2015-ös tanulmányhoz képest, de például a csíkban összekötött hátsólámpa-dizájn megmaradt. Az autóban öt személy tud kényelmesen elhelyezkedni, ám a luxuscrossoverek által nyújtott tágasság mellett az Audi arra is igyekezett odafigyelni, hogy az autó kellően sportos legyen, és minden terepen megállja a helyét. Hogy ezt bizonyítsa, egy videót is közzétett egy off-road tesztelésről:

Az Audi a fejlesztés jelenlegi állásába is bepillantást nyújtott a honlapján közzétett kiadványban. Itt leírják, hogy a 2018 végi indulására a majdnem 250 prototípus több mint 5 millió tesztkilométert fog megtenni négy kontinensen, ami nagyjából akkora távolság, mintha 125-ször megkerülték volna a Földet. A 85 000 kocsikázással töltött óra egyaránt magába foglal jéghideg skandináv teszteléseket, tűzforró afrikai megpróbáltatásokat, de a járművek megjárták Ázsia hegyvidékeit, a Nürburgring versenypályát, a kínai metropoliszok dugóit, és az amerikai autópályákat is.

Az Audi marketingfőnöke, Bram Schot valódi sorsfordítóként jellemezte a legelső tisztán elektromos modellt a gyártó történetében, ami miatt nagy mennyiségben kerül majd gyártásba a brüsszeli üzemben. 2020-ra összesen három tisztán elektromos modellt szeretni felmutatni  az Audi, 2025-re pedig több, mint 20 részben, vagy teljesen elektromos modell közül választhatnak a vásárlók.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.