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 Nem kell már sokáig várnunk, hogy megismerhessük az Audi terveit az elektromos SUV szegmens meghódítására, merthogy a német gyártó még idén elindítaná tisztán elektromos e-tron quattro modelljét, amelyet augusztus 30-án, a Brüsszeli Autószalonon hivatott részletesen bemutatni a nagyvilág számára. Habár sokan számítottak rá, az Audi végül nem vitt gyártási változatot a Genfi Autószalonra, ám azt mégsem engedhette meg magának, hogy ne mutasson fel semmit, átengedve a nézők figyelmét a nagy rivális Jaguar I-PACE crossoverre, ezért a németek egy egészen szokatlan módját választották az autó reklámozásának. Az autószalon első két napján közel 250 prototípus jelent meg Genf utcáin figyelemfelhívó matricába öltöztetve, bevonva a látogatókat is egy izgalmas játékba, aminek lényege a minél jobb képek készítése és feltöltése az Audi honlapjára az elcsípett prototípusokról. Miután a német mérnökök már csukott szemmel is bárhova odataláltak volna a svájci városban a kétnapos körözést és tesztelést követően, az e-tron prototípusok a rendezvény csarnokán belül, és a gyártó honlapján is bemutatkoztak, rengeteg képet mutatva magukról. A tesztjárművek az Audi állítása szerint 95 kWh-s akkumulátorral vannak felszerelve, ami egy közel 500 kilométeres hatótávra elég, azt viszont nem tisztázta gyártó, hogy ezt NEDC vagy WLTP ciklusban érti. Összehasonlításképpen a rivális Jaguar I-PACE 90 kWh-s akkumulátort kap, ami a britek szerint WLTP ciklusban 480 kilométeres hatótávot biztosít, így nagy eséllyel a németek is ebben számoltak. Az autó maximálisan 150 kW-os DC hálózaton tölthető. A három villanymotor, melyek közül egy elöl, kettő pedig a hátsó tengelyen helyezkedik el, összesen 320 kW teljesítményt produkál. Megjelenését tekintve, már amennyire pontosan meg lehet ezt mondani az álcaként használt matricától, átesett némi átalakításon a 2015-ös tanulmányhoz képest, de például a csíkban összekötött hátsólámpa-dizájn megmaradt. Az autóban öt személy tud kényelmesen elhelyezkedni, ám a luxuscrossoverek által nyújtott tágasság mellett az Audi arra is igyekezett odafigyelni, hogy az autó kellően sportos legyen, és minden terepen megállja a helyét. Hogy ezt bizonyítsa, egy videót is közzétett egy off-road tesztelésről: Az Audi a fejlesztés jelenlegi állásába is bepillantást nyújtott a honlapján közzétett kiadványban. Itt leírják, hogy a 2018 végi indulására a majdnem 250 prototípus több mint 5 millió tesztkilométert fog megtenni négy kontinensen, ami nagyjából akkora távolság, mintha 125-ször megkerülték volna a Földet. A 85 000 kocsikázással töltött óra egyaránt magába foglal jéghideg skandináv teszteléseket, tűzforró afrikai megpróbáltatásokat, de a járművek megjárták Ázsia hegyvidékeit, a Nürburgring versenypályát, a kínai metropoliszok dugóit, és az amerikai autópályákat is. Az Audi marketingfőnöke, Bram Schot valódi sorsfordítóként jellemezte a legelső tisztán elektromos modellt a gyártó történetében, ami miatt nagy mennyiségben kerül majd gyártásba a brüsszeli üzemben. 2020-ra összesen három tisztán elektromos modellt szeretni felmutatni az Audi, 2025-re pedig több, mint 20 részben, vagy teljesen elektromos modell közül választhatnak a vásárlók. PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA1L3ZpbGxhbnlhdG9zb2todS1ub3YtMTMwMHg2MDAtMy12ZXIyLWF1dG9tb2Rvc2l0b3R0LTIwMjQtMTEtMDguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNS92aWxsYW55YXRvc29raHUtbm92LTEzMDB4NjAwLTMtdmVyMi1hdXRvbW9kb3NpdG90dC0yMDI0LTExLTA4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+ Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!