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 Április 17-én a milánói Milan Design Week rendezvény keretein belül mutatkozik be Európában a Byton legmodernebb technológiákkal felszerelt tisztán elektromos crossovere, amely legelőször idén januárban, a Las Vegas-i CES elektronikai szakkiállítás színpadán volt látható. A kínai start-up nagy ígéretekkel harangozta be az autót még tavaly ősszel: Level 4-es önvezetéssel, óriási központi kijelzővel, mindenféle intelligens kütyüvel, alacsony árral, és globális elérhetőséggel csigázta fel a kedélyeket. Bár ehhez hasonló terveket rengeteg újonnan megalakult távol-keleti vállalattól hallunk nap mint nap, melyek villanyautó-koncepció csak ritkán jutnak el a gyártásig, a Byton a jelek szerint tényleg komolyan gondolja az európai autópiac meghódítását, és a Milánóban felvonultatott koncepció is már a kocsi végleges formáját fogja mutatni az Autocar információi szerint. A Byton hírneve nagyban köszönhető annak, hogy a vállalat egy csapat korábbi Nissan és Tesla vezetőből alakult meg a BMW i8 egykori projektigazgatójának vezetésével, akikhez később az Alpine és a Renault Sport korábbi vezető mérnöke is csatlakozott. A start-up első villanyautója kétféle hajtáslánccal lesz elérhető: az alapmodell esetében egy 200 kW-os (268 lóerős) motor hajtja majd a hátsó kerekeket, melyhez egy 71 kWh-s akkucsomag biztosít energiát, ami közel 400 kilométer megtételére elegendő. A prémium változatban mindkét tengelyt egy-egy villanymotor működteti 350 kW (470 lóerő) összteljesítménnyel, s itt már egy nagyobb, 95 kWh-s akkumulátor kap helyet, mellyel 520 kilométert autózhatunk egy töltéssel. Az önvezető funkcióhoz szükséges szoftver- és hardveregyüttest az Aurora biztosítja, melyek 4-es szinten teszik majd lehetővé az autó számára, hogy emberi segítség nélkül önmagát irányítsa. A januári bemutatón elhangzottak szerint a piacra kerülésekor csupán 3-as szint lesz elérhető, ám minden berendezés úgy van megtervezve, hogy a későbbiekben frissíthető legyen. Ugyanez igaz az adatkapcsolatra is, mellyel az 5G-nek köszönhetően a 10 GB/másodperces sebesség sem lesz probléma. A kínai vállalatok jelenleg komoly erőfeszítéseket tesznek aziránt, hogy egy saját gyártású modellel fel tudják szívni a Tesla Model X iránt mutatott hatalmas keresletet. Sokak szerint a Byton csúcstechnológiás crossoverének 2019-es piacra lépésekor sok esélye lesz erre. A korábban beharangozott tervek szerint az Egyesült Államokba és Európába egy évvel később érkezne, itt viszont addigra már számos riválissal kell megküzdenie a vásárlók pénzéért. A Milan Design Week április 18 és 22 között lesz látogatható a közönség számára, a Byton kocsija pedig a Blindarte galériában kap helyet. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!