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 Az elektromos autók jelenlegi és jövőbeli tulajdonosainak ez okozza a legnagyobb gondot, azonban a Tesla akkumulátorainak adatai megnyugtatóak. A legfrissebb adatok szerint a Tesla akkumulátorok 160.000 mérföld (több, mint 250.000 km) megtétele után csupán 10%-ot veszítenek energiakapacitásukból. A holland-belgiumi Tesla Forum Tesla tulajdonosainak egy csoportja több, mint 350 jármű adatait gyűjtik össze világszerte, és teszik közzé egy nyilvános Google-fájlban. Korábban már számoltak be adatokról, azóta viszont több járművet vizsgáltak, több kutatást végeztek. Az adatok kimutatják, hogy az első 50 ezer mérföld megtétele után a legtöbb Tesla akkumulátor 5%-ot veszít energiakapacitásából, azonban a legújabb kutatások szerint egy átlagos akkumulátoregység több, mint 300.000 km megtétele után közelítené meg a 90%-os állapotot. Az adatgyűjtésekhez tartozó diagramok (teljes diagram bal oldalon, és 80%-ra nagyítva a jobb oldalon): Vannak akkumulátorok, amik beküldött adatai különböznek a többitől. Úgy vélik, hogy a energiatároló képesség csökkenése összefüggésben állhat például a DC töltés gyakoriságával, de egyértelműen erre utaló adatok nincsenek. Jeff Dahn, az ismert akkumulátorkutató és a Dalhousie Egyetem akkumulátor kutatócsoportjának vezetője elmondta, hogy az akkumulátorok élettartamának meghosszabbításának érdekében a 70%-os töltöttségi szintre való feltöltése javasolt. A Tesla arra is figyelmeztet, hogy a Model S és Model X típusú járműveik akkumulátor-felhasználási garanciája nem terjed ki a telepek energiakapacitás csökkenésére: „Az akkumulátorok, mint minden lítium-ion akkumulátor az idő előrehaladtával és a használattal arányosan fokozatos teljesítményvesztésen mennek keresztül. Ennek javítását nem fedezi az akkumulátorok korlátozott jótállása.” A Model 3-as esetében a Tesla azonban bevezetett és vállalt egy új, 70%-os akkumulátorkapacitás-megőrzési garanciát. A Model 3-ba a korábban használttól eltérő akkumulátorcellák és akkumulátor architektúra kerül, de ha a Model S-ből származó adatok bármilyen jelzéssel is bírnak, akkor nincs miért aggódni. 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 Xavér Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!