A Mercedes-Benz bemutatja az új eSprinter összkerékmeghajtású furgonját
Az új Mercedes-Benz eSprinter egy 150 km-es hatótávolságú, 1000 kg-os maximális terhelhetőségű összkerékmeghajtású furgon, ami kétféle akkumulátorcsomaggal lesz rendelhető: egy 55 kWh-s csomagot a maximális 150 km-es, és egy kisebb, 41 kWh-s csomagot a kisebb 115 km-es hatótávolsághoz.
Bár ezek kicsinek tűnő hatótávolságok, a gyártó szerint kifejezetten elégséges a belvárosi forgalomba, ahova ezeket az autókat szánják.
Volker Mornhinweg, a Mercedes-Benz Vans vezetője elmondta:
„A kereskedelmi flotta villamosítása azt a meggyőződésünket követi, hogy a jövő az elektromos meghajtású rendszereké, főként a belvárosi forgalomhoz. Az eVito-val már bemutattuk, hogy komolyan gondoljuk ezt a megvalósítást. Most azeSprinterrel egy lépéssel tovább megyünk. Villamos meghajtási rendszereink versenyképesek a nagyobb járműszegmensekben is – különösen a kereskedelmi ügyfelek számára fontos tulajdonságokat illetően.”
Bár a vállalat még nem erősítette meg, hogy mennyibe is fog kerülni a jármű, azt azonban kiemelték, hogy a beszerzési költségek magasabbak lesznek, mint a hagyományos Sprinter furgonoké, amik kb. 50.000 dollárról indulnak, de hozzátették, a magasabb árat ellensúlyozza az alacsonyabb működési költség.
Benjamin Kaehler, az eDrive VAN vezetője a Mercedes-Benz Vans-nél azt nyilatkozta:
„Az elektromos modellek csak akkor lehetnek versenyképesek a kereskedelmi műveletekben, ha gazdasági értelemben használják őket. A magasabb beszerzési költségeket ellensúlyozzák az alacsonyabb energia- és karbantartási költségek, valamint az adómegtakarítás.”
Az eSprinter a tavaly kiadott eVito-t követi, de hamarosan az eCitan is.