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
auto

A Citroën DS jelzésű modelljeiből különváló francia prémium autógyártó egy új teaser videóval kedveskedett rajongóinak a hivatalos Twitter és Instagram oldalán, mely egy korábban nem látott, impozáns sportautót szemléltet alig fél percben. A videóhoz a „When the DS team is dreaming of 2035”, azaz „amikor a DS csapata 2035-ről álmodik” feliratot tűzte a gyártó, mely alátámasztja azokat a pletykákat, miszerint a sportos megjelenésű álomautó teljesen elektromos meghajtást kaphat. A kedvcsináló videóról több francia hírportál is beszámolt, állítva, hogy a DSX E-Tense névre keresztelt villanyautó az április végén kezdődő Pekingi Autószalonon fog bemutatkozni, a franciák következő generációs elektromos hajtásláncát birtokolva a DS Performance logója alatt.

A DS számára nem ez lenne az első alkalom, hogy egy tisztán villanyos meghajtású sportautó-koncepcióval vázolja fel elképzeléseit a távoli jövő közlekedéséről. A 2016-os Genfi Autószalonra a 400 lóerős teljesítményű E-Tense tanulmányt vitte el, melyhez aztán egy reklámkampányt is felépített a gyártó: Európa-szerte forgatott róla kisfilmeket, 2017 végén pedig egy reklámban is szerepet kapott, amiben a londoni Westfield bevásárlóközponton hajtott keresztül Sam Bird Formula E pilótával a volán mögött. Azt a mai napig nem tudjuk, hogy ez az autó valaha gyártásba fog-e kerülni, de a koncepció promotálása vélhetően a vásárlók igényének felmérése szolgált. Korábban már levédette az E-Tense típusjelzést a gyártó, így feltételezhető, hogy előbb vagy utóbb (inkább utóbb) még tervei lesznek vele.

DS E-Tense koncepció

Egyelőre az is kérdéses, hogy az újonnan reklámozott villanysportkocsival mik a DS szándékai, erről remélhetően majd a kínai fővárosban megrendezett autókiállításon hallhatunk. Könnyen lehetséges, hogy az új modell exkluzívan csak Kínában lesz elérhető, a francia autógyártó eladásainak nagy része ugyanis ide köthető, és az ország a kibocsátásmentes járművek terjedésében is élenjáró. A 2035-ös dátum, amiről a DS csapata álmodozik – bármit is jelentsen ez – viszont igencsak aggasztó, s még nagyobb lemaradásba taszíthatja a PSA Csoporthoz tartozó márkát az elektromos autók piacán.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.