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 Új Mercedes-Maybach koncepció testesíti meg a németek vízióit a jövő luxusautóit illetően, s mivel a Vision Ultimate Luxury elnevezésű tanulmány célja elsősorban a kínai fogyasztók elbűvölése a most induló Pekingi Autószalonon, természetesen nem maradhatott el a csúcstechnológiák felvonultatása és az elektromos jövőkép bizonygatása sem. Nevéhez hűen a gépkocsi minden egyes eleme a gazdagok kényelmét szolgálja, ahogy azt már a korábbi Mercedes-Maybach modelleknél megszokhattuk, az autó formatervezése viszont ezúttal egy kissé kívül esik a megszokotton – már ha lehet ilyet mondani az amúgy is bizarr megjelenésű Maybach modellek mellett. A Mercedes luxusmárkája ugyanis nem tudott választani a két legnépszerűbb kínai szegmens között, ezért inkább ötvözte azokat, aminek eredménye egy igencsak abszurd kinézetű, félig szedán, félig SUV, a nyugati és keleti stíluselemek keverékével. Az autó elején csillogó krómozott hűtőrács – mely már a korábbi elektromos Maybach koncepcióknak is elemi része volt – azonnal magára vonzza a figyelmet, a keskeny sávban elnyúló fényszórók, a lökhárító alján elhelyezett légbeömlők, és a meglehetősen hangsúlyos kerékívek pedig a jármű sportos karakterisztikáját nyomatékosítják. Az SUV vonások elsősorban a beltér megnagyobbítását célozzák, ami elengedhetetlen volt ahhoz, hogy mindenféle kényelmi funkció elférjen az utastérben. A luxusautót belülről megfigyelve az első, amit azonnal észreveszünk, az az egyenlőtlen helymegosztás az első és a hátsó ülések között, aminek oka abban keresendő, hogy aki egy ilyen járművet megengedhet magának, az minden bizonnyal egy saját sofőrt is meg tud fizetni, így a tulajdonos a kényelmesebb és tágasabb hátsó ülésen foglal helyet. A végtelen tisztaságot hivatott szimbolizálni a roppantul kontrasztos színhasználat, mely a márkára jellemző rózsaarany krómelemekből, fehér gyémántmintás Nappa bőrkárpitból, és barna faberakásokból áll. Ha valakinek pedig nem szúrná ki a szemét éppen eléggé, vagy egész egyszerűen már nem lepődik meg semmin egy ilyen koncepcióban, annak megsúgjuk, hogy az ott, a középkonzolban valóban egy teáskészlet, saját, beépített melegítő funkcióval. A Mercedes sajtóközleményében egy igen spirituális megfogalmazású magyarázat olvasható ennek szükségességére: „a tea filozófiája kulcsszerepet játszik a test és az elme egyensúlyának kialakításában, a belső nyugalom és a vitalitás felfedezése közben.” Az utasok szórakozását biztosítják továbbá a 12,3 colos kijelzők is. A Mercedes-Maybach Vision Ultimate Luxury tisztán elektromos hajtásláncot kapott, amiben négy villanymotor biztosítja az összkerék-meghajtást, összesen 750 lóerő, azaz 550 kW teljesítménnyel. A 80 kWh-s akkupakk nagyjából 500 kilométeres hatótávra elegendő az NEDC szerint, és a 350 kW-os töltés is lehetséges a CCS csatlakozón keresztül, de a járműbe épített technológia a kábel nélküli töltést is engedi a lustábbak kedvéért. Az autó végsebességét a gyártó 250 km/h-ra korlátozta. Mercedes-Maybach 6 Cabriolet A Mercedes-Maybach Vision-szériájának előző tagja a 2017 augusztusában bemutatott Vision 6 Cabriolet volt, mely ugyanazzal a hajtáslánccal debütált, mint az új modell, csakúgy, mint az egy évvel korábbi Maybach kupé, mely minden bizonnyal a leggyönyörűbb volt mindközül. Hasonlóan a másik két tisztán elektromos luxustanulmányhoz, a gyártó az Ultimate Luxury esetében sem említett terveket a gyártásról, a jármű dizájnjának néhány elemét azonban valószínűleg viszontláthatjuk majd a következő-generációs GLS formatervében. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!