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 Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy a villanyautózás még akkor is tisztább módja a közlekedésnek, mint a belső égésű motorok beindítása, ha az áram megtermelésében csak nagyon kis arányban vannak jelen a megújuló energiaforrások, de kétségtelenül akkor okozzuk a legkisebb üvegházhatású gáz-kibocsátást, ha az autóba töltött áram teljes egészében megújulókból származik. A gyakorlatban számtalan példát látni arra, hogy ezt képesek megoldani az üzemeltetők, és szerencsére olyan kreatív megoldások is születnek, ahol az energiatermelő berendezés egy akkumulátor társaságában közvetlenül a töltőhöz van kötve az adott helyszínen. Forrás: LomboXnet Egy ilyet mutatott be a holland LomboXnet vállalat, amely a már 10 éve tartó Smart Solar Charging elnevezésű projektje keretében telepít töltőket és napelemeket az országban, most pedig egy utrechti töltőállomás energiaellátását oldotta meg innovatív és fenntartható módon. A 20 töltőpontot biztosító állomásra egy 200 napelemtáblából álló tető került, amihez egy 400 kW/800 kWh-s Tesla Powerpack akkumulátor lett csatlakoztatva. Ezáltal a villanyautósok nappal a nap energiáját felhasználva – minden légszennyezéstől mentesen – tudják feltölteni járművüket, éjszaka pedig, illetve mikor nem süt a nap, az akkumulátorban tárolt villamos áram áll a sofőrök rendelkezésére. Amennyiben nincs, aki elhasználja a Tesla energiatárolójában összegyűlt energiát, a berendezés feltölti azt a hálózatba. A töltőállomások lefedése napelemekkel továbbá azért sem egy rossz ötlet, mert így az autók egyaránt védelmet élveznek a tűző naptól, esőtől, viharoktól, a napelemtáblák pedig nem máshol, értékesebb helyeken lábatlankodnak. Az állomás megnyitóján 20 Renault Zoé egyidejű töltésével prezentálta a vállalat, hogy akkor sincs semmi probléma, ha lemegy közben a nap. A tisztán elektromos Zoé választását egyébként az indokolja, hogy a francia autógyártó is partner a projektben, olyan más nagyvállalatokkal egyetemben, mint például a General Electric. Íme egy videó a telepítési munkálatokról: Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!