Kia Business Solutions Ecosystem – komplex üzleti szolgáltatáscsomagot mutatott be a dél-koreai gyártó
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 Itt a nyár, amikor mindenki útra kel, hogy családi programokat intézzen. Aki egyszer villanyautóba ül, az egy idő után mindenhova szeretne elektromos meghajtással eljutni, így nem csoda, hogy sorra születnek közösség zárt Google+ csoportjában a kalandtúra beszámolók. Íme egy történet Dienes Tibortól, akinek nem ez az első nyilvánosan is megjelent beszámolója, de ez a mostani is jól mutatja, hogy mire képes akár egy használt villanyautó is. Lassan járj, tovább érsz ! Úgy alakult, hogy a lányom edzőtábora Piliscséven van, ami a lakhelyünktől kb. 140 km. Természetesen ez odafelé egy 30 kWh-s Leafnek nem lehet akadály, viszont a visszaútra már gondoskodni kell töltésről. A mostani kaotikus M1-es autópálya helyzet miatt mi a főútvonalakat választottuk. Szerencsére, mert utólag tudtuk meg, hogy Tatabányánál baleset miatt beállt a forgalom a pályán. 6:00-kor indultunk 100%-ra töltött akkumulátorral, 247 „tippelt” km-rel. Két töltési terv jöhetett számításba. Vagy Piliscsévről visszafelé kerülőt teszünk és Tatabányán, esetleg Zsámbékon töltünk, vagy visszamegyünk Győrig, de ezzel igencsak feszegetnénk az autó hatótávját. Hát persze, hogy a második tetszett meg :). Mivel gyakorlatilag kihalt utakon, nulla forgalom mellett haladtunk, ezért úgy döntöttem, hogy a lehető legkíméletesebben fogok vezetni és majd a célnál eldöntöm hogyan tovább. Lakott területen 50-nel, kívül 80-nal autókáztunk. Így 2:25 órával és 143 km-rel később meg is érkeztünk a pilisi dombság tetejére. A google maps számításához képest 9 perccel volt hosszabb az utunk, igaz mi egy „kis kiflivel” hosszabb utat is tettünk meg. Az átlagfogyasztásunk 10,4 kWh/100 km volt, az akku töltöttségünk 46% és a „tippelőnk” még 104 km-t ígért. Tudtam, hogy ebben még van tartalék, hiszen egész idáig felfelé jöttünk, ezért úgy döntöttem irány Győr. Visszafelé ugyanazzal az 50/80-as sebességgel, ugyanolyan kihalt utakon csordogáltunk. 20 km-re voltunk Győrtől, az autó még 36 km-t ígért. Természetesen mire beértem a Dunakapu téri töltőhöz a kijelző már csak „—”-at mutatott. Nyugodt voltam, szerintem volt még benne legalább 10 km, tehát akár a másik töltőhöz is simán átgurulhattam volna. Az érkezésünk így nézett ki: Az átlagfogyasztásunk 10kWh/100km alá ment és hoztuk a gyári 250 km-es hatótávot. Míg töltöttünk kipróbáltuk a Dunakapu téri Matróz éttermet, ahol a mende-mondák szerint rendkívül finom a halászlé és rendkívül bunkók a pincérek. Jelentem a szóbeszéd 100%-ban igaz 🙂 A gyors gyomor és autó töltés után 45 fokos, telepumpált akkuval várt minket hű útitársunk: Innen már a maradék 38 km sétagalopp volt hazáig. Végül a napot a következő eredményekkel zártuk: Villanyautósok Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!