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 Itt a nyár, amikor mindenki útra kel, hogy családi programokat intézzen. Aki egyszer villanyautóba ül, az egy idő után mindenhova szeretne elektromos meghajtással eljutni, így nem csoda, hogy sorra születnek közösség zárt Google+ csoportjában a kalandtúra beszámolók. Íme egy történet Dienes Tibortól, akinek nem ez az első nyilvánosan is megjelent beszámolója, de ez a mostani is jól mutatja, hogy mire képes akár egy használt villanyautó is. Lassan járj, tovább érsz ! Úgy alakult, hogy a lányom edzőtábora Piliscséven van, ami a lakhelyünktől kb. 140 km. Természetesen ez odafelé egy 30 kWh-s Leafnek nem lehet akadály, viszont a visszaútra már gondoskodni kell töltésről. A mostani kaotikus M1-es autópálya helyzet miatt mi a főútvonalakat választottuk. Szerencsére, mert utólag tudtuk meg, hogy Tatabányánál baleset miatt beállt a forgalom a pályán. 6:00-kor indultunk 100%-ra töltött akkumulátorral, 247 „tippelt” km-rel. Két töltési terv jöhetett számításba. Vagy Piliscsévről visszafelé kerülőt teszünk és Tatabányán, esetleg Zsámbékon töltünk, vagy visszamegyünk Győrig, de ezzel igencsak feszegetnénk az autó hatótávját. Hát persze, hogy a második tetszett meg :). Mivel gyakorlatilag kihalt utakon, nulla forgalom mellett haladtunk, ezért úgy döntöttem, hogy a lehető legkíméletesebben fogok vezetni és majd a célnál eldöntöm hogyan tovább. Lakott területen 50-nel, kívül 80-nal autókáztunk. Így 2:25 órával és 143 km-rel később meg is érkeztünk a pilisi dombság tetejére. A google maps számításához képest 9 perccel volt hosszabb az utunk, igaz mi egy „kis kiflivel” hosszabb utat is tettünk meg. Az átlagfogyasztásunk 10,4 kWh/100 km volt, az akku töltöttségünk 46% és a „tippelőnk” még 104 km-t ígért. Tudtam, hogy ebben még van tartalék, hiszen egész idáig felfelé jöttünk, ezért úgy döntöttem irány Győr. Visszafelé ugyanazzal az 50/80-as sebességgel, ugyanolyan kihalt utakon csordogáltunk. 20 km-re voltunk Győrtől, az autó még 36 km-t ígért. Természetesen mire beértem a Dunakapu téri töltőhöz a kijelző már csak „—”-at mutatott. Nyugodt voltam, szerintem volt még benne legalább 10 km, tehát akár a másik töltőhöz is simán átgurulhattam volna. Az érkezésünk így nézett ki: Az átlagfogyasztásunk 10kWh/100km alá ment és hoztuk a gyári 250 km-es hatótávot. Míg töltöttünk kipróbáltuk a Dunakapu téri Matróz éttermet, ahol a mende-mondák szerint rendkívül finom a halászlé és rendkívül bunkók a pincérek. Jelentem a szóbeszéd 100%-ban igaz 🙂 A gyors gyomor és autó töltés után 45 fokos, telepumpált akkuval várt minket hű útitársunk: Innen már a maradék 38 km sétagalopp volt hazáig. Végül a napot a következő eredményekkel zártuk: Villanyautósok Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!