PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9hZC5kb3VibGVjbGljay5uZXQvZGRtL3RyYWNrY2xrL04yMjM3MjkwLjM3MzM0MjhWSUxMQU5ZQVVUT1NPSy5IL0IzMzYyMjA4MC40MjA3OTA1Mzc7ZGNfdHJrX2FpZD02MTM2MDk5MDI7ZGNfdHJrX2NpZD0yMzQ4ODkzOTA7ZGNfbGF0PTtkY19yZGlkPTt0YWdfZm9yX2NoaWxkX2RpcmVjdGVkX3RyZWF0bWVudD07dGZ1YT07Z2Rwcj0kR0RQUjtnZHByX2NvbnNlbnQ9JEdEUFJfQ09OU0VOVF83NTU7bHRkPTtkY190ZHY9MSIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly9hZC5kb3VibGVjbGljay5uZXQvZGRtL3RyYWNrY2xrL04yMjM3MjkwLjM3MzM0MjhWSUxMQU5ZQVVUT1NPSy5IL0IzMzYyMjA4MC40MjA3OTA1Mzc7ZGNfdHJrX2FpZD02MTM2MDk5MDI7ZGNfdHJrX2NpZD0yMzQ4ODkzOTA7ZGNfbGF0PTtkY19yZGlkPTt0YWdfZm9yX2NoaWxkX2RpcmVjdGVkX3RyZWF0bWVudD07dGZ1YT07Z2Rwcj0kR0RQUjtnZHByX2NvbnNlbnQ9JEdEUFJfQ09OU0VOVF83NTU7bHRkPTtkY190ZHY9MScsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDUvc2hlbGwtcmVjaGFyZ2UtbXVsdC1qb3ZvLTYwMHg1MDAtMS5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzA1L3NoZWxsLXJlY2hhcmdlLW11bHQtam92by0xMzAweDYwMC0xLmpwZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDUvc2hlbGwtcmVjaGFyZ2UtbXVsdC1qb3ZvLTEzMDB4NjAwLTEuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT48c2NyaXB0IHNyYz0iaHR0cHM6Ly9jZG4uZG91YmxldmVyaWZ5LmNvbS9kdmJtLmpzI2N0eD0zMTgwMTQyMyZjbXA9MzM2MjIwODAmc2lkPTEwMTY5NTk1JnBsYz00MjA3OTA1MzcmYWR2aWQ9MTM5MTk0MzImYWRzcnY9MSZtb249MSZibGs9MCI+PC9zY3JpcHQ+PG5vc2NyaXB0PjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3Rwcy5kb3VibGV2ZXJpZnkuY29tL3Zpc2l0LmpwZz90YWd0eXBlPWRpc3BsYXkmY3R4PTMxODAxNDIzJmNtcD0zMzYyMjA4MCZzaWQ9MTAxNjk1OTUmcGxjPTQyMDc5MDUzNyZhZHZpZD0xMzkxOTQzMiZhZHNydj0xJmdkcHI9JHtHRFBSfSZnZHByX2NvbnNlbnQ9JHtHRFBSX0NPTlNFTlRfMTI2fSIgd2lkdGg9IjAiIGhlaWdodD0iMCIvPjwvbm9zY3JpcHQ+ A Jaguar Land Rover tavaly szeptemberben felvázolt tervei szerint a brit autógyártó mindkét részlege átfogó elektromosításba kezd az elkövetkezendő években, ami annyit jelent, hogy 2020-tól valamennyi autójuk részben vagy teljes mértékben villanyos meghajtást kap. Míg a terepjárókért felelős Land Rover kezdetben óvatos léptekkel közelíti meg az alacsony kibocsátású közlekedés területét, és plug-in hibridekkel próbálja meghódítani a piacot, addig az elegánsabb sport-, és luxusmodelleket fejlesztő Jaguar egyből két zéró emissziós villanyautót is ígért, melyek egyike, az I-PACE már meg is érkezett néhány vásárlóhoz. A Jaguar elektromobilitási stratégiája tehát kimondottan átlagosnak tekinthető abban az értelemben, hogy a jövőbeni működéshez szükséges feltételek megteremtésének lehetőségét számos másik gyártóhoz hasonlóan a vegyes meghajtású modellkínálatban látja, párhuzamos gyártva a hagyományos, a hibrid, és a tisztán elektromos modelleket. Az Autocar hírmagazin viszont most arról számolt be, hogy tudomására jutottak belső információk, miszerint a JLR igazgatói fontolóra vették a Jaguar teljes átalakítását csupán villanymeghajtású járművek fejlesztésére egy évtizeden belül. Az elektromos Jaguar XJ már készülőben van, az Autocar ilyennek képzeli: Forrás: Autocar A vállalat vezetői állítólag már a részletes ütemtervet is elkészítették, miként fogják sorjában kivonni a belsőégésű motoros autóikat a piacról az elkövetkezendő 5-7 évben, és teljesen elektromosokkal helyettesíteni őket. Az I-PACE után a villanymotorral újraalkotott XJ következik a környezetbarát autók sorában, amely optimista becslések szerint már 2019-ben forgalomba kerülhet, de egyelőre még nem mutatta meg a Jaguar, hogy miként szeretné újra divatba hozni ezt az 1967-ben megszületett típust. Az F-Type sportautó utód híján a következő évtized első felében kivonul a kínálatból, és helyette számíthatunk egy vadító külsejű teljesítmény-centrikus villany-Jaguarra, 2023-ban pedig az XE és XF modellek is elérik a modellciklus végét, amelyek az Autocar szerint egy az Audi e-tronnál kicsivel nagyobb tisztán elektromos crossoverrel lesznek helyettesítve. Az E-PACE és F-PACE modellek 2025-ös kivezetésekor ezek is villanymotorral térhetnek vissza, ám egy teljesen megújult I-PACE megjelenését is emlegetik az újságírók, így 2026-ra a gyártót már csak egyetlen autómodell, a zászlóshajó J-PACE luxuscrossover választja el attól, hogy kizárólag konnektoros autókat értékesítsen. Az utolsó benzines Jaguart várhatóan 2027-ig tudják majd megvenni a fogyasztók, már ha egyáltalán bárki hagyományos meghajtású autóra akarna pénzt költeni még ez idő tájt. A becslések szerint egy 4-5 villanyautóból álló paletta már évi 300 000 eladott autót jelentene a vállalatnak, ám a fentebb leírtakat érdemes kétségekkel kezelni, hivatalos források ugyanis még nem erősítették meg, hogy tíz év múlva a Jaguar is csak kibocsátásmentes autókkal fog üzletelni. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!