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 Egy teljesen elektromos meghajtású szuperautóval készül a 2019-es Genfi Autószalonra a klasszikus luxusautóiról híres Hispano Suiza. A legendás spanyol autógyártó 1904-ben kezdte meg működését, pályafutásának fénypontját pedig a két világháború között érte el, olyan modellekkel, mint például a H6-os. A második világégés után repülőalkatrészek gyártásával kezdett foglalkozni a vállalat, és a történelmi márkanév csupán az ezredfordulón került fel ismét gépkocsira: a Hispano Suiza három koncepcióautót is bemutatott a 2000-es évek elején, amiket aztán az Audi R8-as alapján megépített V10 Coupé követett 2010-ben. A következő modell erejéig azonban szakít a hagyományos meghajtással a manufaktúra, hogy csatlakozhasson a kibocsátásmentes szuperautókon dolgozó cégek népes táborához. Miguel Suqué Mateu, az egyik alapító dédunokája a Hispano Suiza a márkanév hagyatékáról beszélve elmondta, hogy a vállalat indulásakor már épített egy elektromos prototípust, ám az végül sosem jutott el a sorozatgyártásig. Most viszont 119 évvel később valósággá válik az akkori elképzelés. A bejelentéssel együtt egy vázlatrajz is napvilágot látott, melyből feltételezhetjük, hogy a gyártó a két világháború közötti időszakban megjelenő luxusautói által képviselt erőteljesen áramvonalas formatervezéshez fog visszanyúlni némi modern kori sportossággal vegyítve. A villanyautó Barcelonában fog készülni, ám ennek időpontja egyelőre rejtély, mint ahogy az is, hogy hány darabért vetekedhetnek majd a vagyonos autógyűjtők. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!