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
auto
2024. 04. 20. szombat

Egy évszázad után fut újra neki a villanyautó gyártásnak a legendás autómárka

elektromos autó

Egy teljesen elektromos meghajtású szuperautóval készül a 2019-es Genfi Autószalonra a klasszikus luxusautóiról híres Hispano Suiza. A legendás spanyol autógyártó 1904-ben kezdte meg működését, pályafutásának fénypontját pedig a két világháború között érte el, olyan modellekkel, mint például a H6-os. A második világégés után repülőalkatrészek gyártásával kezdett foglalkozni a vállalat, és a történelmi márkanév csupán az ezredfordulón került fel ismét gépkocsira: a Hispano Suiza három koncepcióautót is bemutatott a 2000-es évek elején, amiket aztán az Audi R8-as alapján megépített V10 Coupé követett 2010-ben. A következő modell erejéig azonban szakít a hagyományos meghajtással a manufaktúra, hogy csatlakozhasson a kibocsátásmentes szuperautókon dolgozó cégek népes táborához.

Miguel Suqué Mateu, az egyik alapító dédunokája a Hispano Suiza a márkanév hagyatékáról beszélve elmondta, hogy a vállalat indulásakor már épített egy elektromos prototípust, ám az végül sosem jutott el a sorozatgyártásig. Most viszont 119 évvel később valósággá válik az akkori elképzelés. A bejelentéssel együtt egy vázlatrajz is napvilágot látott, melyből feltételezhetjük, hogy a gyártó a két világháború közötti időszakban megjelenő luxusautói által képviselt erőteljesen áramvonalas formatervezéshez fog visszanyúlni némi modern kori sportossággal vegyítve. A villanyautó Barcelonában fog készülni, ám ennek időpontja egyelőre rejtély, mint ahogy az is, hogy hány darabért vetekedhetnek majd a vagyonos autógyűjtők.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.