PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL3VqLWtvbmEtZWxlY3RyaWMvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvdWota29uYS1lbGVjdHJpYy8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTYwMHg1MDBweC5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTE5NDB4NTAwcHguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUtZWd5ZWItb25saW5lLWV2em9sZGF1dG9qYWJhbm5lci0xOTQweDUwMHB4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 04. 20. szombat

Még majdnem egy év van hátra a Porsche legelső tisztán elektromos meghajtású autójának gyártásáig, de a német vállalat már most ráébredt arra, hogy az előre eltervezett éves termelési ütem nem lesz elegendő a villany-sportautó iránt támasztott kereslet kielégítésére. A nagy autógyártóknál sajnos továbbra is az a tendencia, hogy ha építenek is villanyautót, a legyártott mennyiséget nagyon alacsony szinten rögzítik, melynek okai között szerepel az is, hogy egész egyszerűen nem hiszik el, hogy sokan megvennék a zéró emissziós terméküket. A vállalat vezetőségének kommentjei alapján azonban úgy tűnik, hogy a Porsche nem esik ebbe a hibába, és felismerte, hogy szükség, és igény is van az elektromos autókra. Oliver Blume vezérigazgató a napokban a német WirtschaftsWoche hírportálnak adott interjút, melyben elárulta, hogy a Porsche Taycan korábban tervezett 20 000 darabos éves termelése emelkedni fog a beérkező rendelésekből leszűrhető pozitív visszajelzésnek köszönhetően. A CEO elmondása szerint normális esetben Norvégiában évente nagyjából 600 darab Porschét vásárolnak a fogyasztók, ám a Taycan már közel 3000 foglalót tudhat magáénak a skandináv országból. A termelési kapacitás növelésében továbbá az is közrejátszott, hogy a korábban Mission E néven futó koncepció alapjaira épülő Cross Turismo is zöld utat kapott, így a megemelt termelési szám a két villanyautó között fog megoszlani, egyelőre ismeretlen arányban.

Arról nem esett szó, hogy pontosan hány darab villany-Porsche gurul majd így ki a zuffenhauseni gyárból, az elektromosítás iránti elkötelezettségét hangsúlyozva viszont azt elmondta az igazgató, hogy még a Porsche-szellemiség bálványaként imádott 911-es sportkocsi is hamarosan meghajol az elektronok előtt, igaz egyelőre csak hibridként. Ha viszont valaki egy üzemanyagcellás modell megjelenésére vár a gyártó kínálatában, annak csalódnia kell, ugyanis a CEO kijelentette: az akkumulátoros kocsik háromszor hatékonyabban működnek, mint a hidrogén által hajtottak, és még ha az aksik energiaintenzív gyártását is hozzácsapjuk, akkor is kétszeres a különbség, így biztosan nem lesz hidrogénes Porsche.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.