A Tesla tanult a korábbi kommunikációs hibáiból, ezért most már kevesebb teljesíthetetlenen rövid távú célt tűz ki nyilvánosan. Még ha az elmúlt negyedévi jelentésben nem is volt sok konkrétum a kis Tesla gyártásának további skálázásáról, annyit tudni lehetett, hogy házon belül az volt a cél, hogy November végéig a heti 5 ezerről 7 ezerre emeljék az autó gyártását. Most, a Redditen keringő nemhivatalos információk szerint, Elon Musk kiküldött egy belső körlevelet, amiben megköszönte a csapatnak a mérföldkő elérést… Illetve majdnem. Az Electrek átiratában, amit a világsajtó is átvett, ugyan tényként kezelik a napi 1000 darabos termelési rátát, de ha figyelmesen olvassuk el Musk (állítólagos) levelét, akkor látszik, hogy azoknak a csapatoknak mond köszönetet, amelyek elérték a célt. Egyszerűbben fogalmazva, vannak az összeszerelésnek olyan munkafázisai, ahol nem érték el ezt a célt. (Egyes internetes pletykák bizonyos állomásokat napi 6800-6900 darabra tettek – de ez már tényleg annyira ellenőrizhetetlen pletyka, hogy inkább hagyjuk is.) Musk itt gratulál a napi 1000 / heti 7000 Model 3 eléréséhez, de azt is elárulja, hogy nem minden állomásnak sikerült a bravúr. Forrás: imgur / nerdAFK A hír mindenképpen pozitív és Musk külön kiemelte, hogy a korábbi szűk keresztmetszet, a festőüzem, 1302 Model S-et, X-et és 3-at fejezett be 1 nap alatt. A jelenlegi termelési szint mellett a karosszéria összeszerelése a leggyengébb láncszem. Sokszor éri a Teslát kritika amiatt, hogy a gyártás során mindig ilyen szűk keresztmetszetekbe ütközik. Az igazsághoz azonban hozzátartozik, hogy a gyártás skálázása már csak ilyen műfaj: addig növelik a darabszámot, amíg csak az egyik állomás el nem éri a teljesítőképessége határát. Megoldják a problémát és tovább növelik az iramot – egészen addig, amíg valami más nem bukik ki. Mindenesetre, ha a gyártás 2019 egészében ezen a szinten rekedne meg (persze nem fog), a jelenlegi heti 2000 feletti S-el és X-el együtt akkor is évi él millió autó felé járna a fremonti üzem. Az üzenet második része arról, szól hogy kb. 10.000 alkatrész és összeszerelési folyamat kell egy Model 3-hoz, ezért mindenkit megkér, hogy bármennyire is kis dolognak tűnik, ne legyen rest költségcsökkentésen ötletelni a maga szakterületén. ha a 10 ezer mozaik darab mindegyikén megspórolnak pár centet, jöhet a 35 ezer dolláros kis Tesla. Forrás: Forrás: imgur / nerdAFK Érdekes információ volt még az állítólagos emailben, hogy Musk szerint, ha jelenleg kellene gyártaniuk a 35 ezer dolláros alapmodellt, az emellett a volumen mellett 38 ezer zöldhasúba kerülne nekik – úgyhogy már tényleg nincsenek messze attól, hogy elkezdhessék az olcsó 3-as gyártását. Ezt jelenleg Q2 elejére lehet várni. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!