PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS9tb2RlbGxlay9ldjMvYmVtdXRhdG8vP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1sZWFkYmFubmVyJnV0bV9jYW1wYWlnbj12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2lkPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1fY29udGVudD1ldjMiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LmtpYS5jb20vaHUvbW9kZWxsZWsvZXYzL2JlbXV0YXRvLz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09bGVhZGJhbm5lciZ1dG1fY2FtcGFpZ249dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9pZD12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2NvbnRlbnQ9ZXYzJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMy9raWEtZXYzLTYwMHg1MDAtMDMyNS5wbmciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAzL2tpYS1ldjMtMTMwMHg2MDAtMDMyNS5wbmciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAzL2tpYS1ldjMtMTMwMHg2MDAtMDMyNS5wbmciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg== A Fastned rendszeresen közzéteszi a töltőire csatlakoztatott elektromos autók villámtöltési görbéjét, mely arról ad információt, hogy adott töltöttségi szint mellett mekkora teljesítménnyel képes a jármű magába szívni az elektromosságot. Erre azért van szükség, mert mint ismeretes, a különböző autógyártók villanyautói ugyanazon töltőn is erősen eltérő ütemben veszik fel az energiát, és nem árt tisztában lenni azzal, hogy mire képes az autónk egy-egy töltőállomáson, különösen ha éppen sietnénk valahova. Legutóbb egy Audi e-tron tesztautó villámtöltési görbéjét vizsgálta a legnagyobb holland töltőhálózat üzemeltetője, mely ugyan a legfrissebb információk szerint csak 2019 elején jut el a vásárlókhoz, de akkor a legnagyobb teljesítménnyel tölthető elektromos autó lesz a piacon, legalábbis a Porsche Taycan érkezéséig. A tisztán elektromos SUV 95 kWh-s akkumulátora a gyártó szerint 30 perc alatt eléri a 80%-ot, köszönhetően a 150 kW-os tölthetőségnek DC hálózaton. Ahogy az alábbi grafikonon látható, az e-tron nem csupán eléri a 150 kW-ot, de túl is lépi azt, és ami még lenyűgözőbb, hogy közel 80%-ig fenn is tartja. A tesztpéldányt körülbelül 29%-os akkumulátorszint mellett dugták fel a Fastned 175 kW-os töltőjére, és a kezdeti 140 kW-ról 150-re nőtt az 55%-os töltöttség eléréséig, majd egészen 155 kW-ig emelkedett a 70%-ra. Itt aztán visszaesett 150 kW-ra, amit majdnem 80%-ig megtartott. Kiemelendő továbbá az is, hogy a hirtelen zuhanás csupán nagyjából 110 kW-ig tartott, ami után kissé kevésbé meredeken csökkent a teljes töltöttségig, azaz a közel 83,6 kWh-s nettó kapacitásig, de 50 kW alá sosem esett. Persze 80% felett nem érdemes tovább kínozni az akkumulátort a villámtöltéssel, de azért jó tudni, hogy a napjainkban leggyakoribb villámtöltők teljesítményét még ekkor is el tudjuk érni a villany-Audival. Forrás: Fastned 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!