Lenyűgöző villámtöltési görbét mutat az Audi e-tron

A Fastned rendszeresen közzéteszi a töltőire csatlakoztatott elektromos autók villámtöltési görbéjét, mely arról ad információt, hogy adott töltöttségi szint mellett mekkora teljesítménnyel képes a jármű magába szívni az elektromosságot. Erre azért van szükség, mert mint ismeretes, a különböző autógyártók villanyautói ugyanazon töltőn is erősen eltérő ütemben veszik fel az energiát, és nem árt tisztában lenni azzal, hogy mire képes az autónk egy-egy töltőállomáson, különösen ha éppen sietnénk valahova. Legutóbb egy Audi e-tron tesztautó villámtöltési görbéjét vizsgálta a legnagyobb holland töltőhálózat üzemeltetője, mely ugyan a legfrissebb információk szerint csak 2019 elején jut el a vásárlókhoz, de akkor a legnagyobb teljesítménnyel tölthető elektromos autó lesz a piacon, legalábbis a Porsche Taycan érkezéséig. A tisztán elektromos SUV 95 kWh-s akkumulátora a gyártó szerint 30 perc alatt eléri a 80%-ot, köszönhetően a 150 kW-os tölthetőségnek DC hálózaton. Ahogy az alábbi grafikonon látható, az e-tron nem csupán eléri a 150 kW-ot, de túl is lépi azt, és ami még lenyűgözőbb, hogy közel 80%-ig fenn is tartja. A tesztpéldányt körülbelül 29%-os akkumulátorszint mellett dugták fel a Fastned 175 kW-os töltőjére, és a kezdeti 140 kW-ról 150-re nőtt az 55%-os töltöttség eléréséig, majd egészen 155 kW-ig emelkedett a 70%-ra. Itt aztán visszaesett 150 kW-ra, amit majdnem 80%-ig megtartott. Kiemelendő továbbá az is, hogy a hirtelen zuhanás csupán nagyjából 110 kW-ig tartott, ami után kissé kevésbé meredeken csökkent a teljes töltöttségig, azaz a közel 83,6 kWh-s nettó kapacitásig, de 50 kW alá sosem esett. Persze 80% felett nem érdemes tovább kínozni az akkumulátort a villámtöltéssel, de azért jó tudni, hogy a napjainkban leggyakoribb villámtöltők teljesítményét még ekkor is el tudjuk érni a villany-Audival.

EZT OLVASTAD MÁR?  Hamarabb érkeznek a Polestar villanyautói, mint hittük
Forrás: Fastned

Autok:

Elektromos autót használsz?