Hétfő este az Európai Unió döntéshozói 37,5%-ban állapították meg az új személyautókból származó szén-dioxid kibocsátás kötelező érvényű csökkentését 2030-ra a 2021-es értékhez képest, ami azt jelenti, hogy az autógyártóknak egy bő évtizeden belül kevesebb mint a jelenlegi felére kell apasztaniuk a járműveikből a légkörbe engedett CO2 átlagos mennyiségét. Az EU döntése számos autóipari szereplőt váratlanul ért, köztük a Volkswagent is, mely mindössze 30%-os csökkentésre számított, amiért Németország kitartóan kampányolt is végig a tárgyalássorozat alatt. A gyártó vezérigazgatója, Herbert Diess nem sokkal a bejelentés után arról beszélt, hogy a vártnál szigorúbb szabályozás fényében a vállalat által tervezett újrastrukturálási program elégtelennek bizonyul, és elkerülhetetlen lesz még több belsőégésű motor által hajtott modell kivonása a termékpalettáról, és azok akkumulátoros gépkocsikkal való helyettesítése. Egy nappal utána azonban a Handelsblatt német hírportál is lehozott egy cikket arról, hogy az új emissziós korlátozás miként érinti a Volkswagent, és ebben már konkrét számadatok is megjelennek az elektromobilitási offenzíva felpörgetésével kapcsolatban. Az újságírók azt állítják, hogy ez idáig a VW Group úgy számolt, hogy 2030-ra nagyjából 1,2 millió tisztán elektromos autó értékesítése szükséges Európában ahhoz, hogy ne legyen probléma a jogszabályi megfeleléssel. Ahhoz azonban, hogy a 37,5%-os kibocsátás-csökkentés bevezetése után se kapjon egy mutatós büntetést a nyakába a vállalat, a tervezettnél legalább 600 ezerrel több villanyautót kell eladni – írja a Handelsblatt belső forrásokra hivatkozva. Ez több mint 40%-os részarányt jelentene a vállalat összes személyautó-eladásában tizenkét éven belül. A Volkswagen autóflottájának átlagos CO2-kibocsátása jelenleg nagyjából 120 g/km-en áll a forrás szerint, ezt kell 2021-re 95 grammra csökkenteni, 2030-ra pedig 60 gramm alá. Ezt pedig nem lehet kizárólag benzines és dízeles autókkal elérni. A hírportál szerint ráadásul nem csupán 600 ezerrel több villanyautóról van szó, hanem legalább hét teljesen új tisztán villanyos autómodell bevezetéséről is, melyek az I.D. szériának alapot adó MEB padlólemezre épülnének.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 Ennek ellenére viszont a vezérigazgató optimistán áll a helyzethez, és bizton állítja, hogy sikerülni fog a kibocsátási korlátokon belül maradni, mindössze a villanyautók termeléséhez szükséges kapacitást kell megteremteni. Jelenleg a zwickaui gyár átalakítása a fő prioritás, itt készül majd ugyanis az I.D. sorozat legelső tagja 2019 végétől, ám az emdeni és a hannoveri létesítmények is majdnem csak és kizárólag villanymeghajtású járműveket fognak termelni 2022-től. Mindez azonban nem lesz elég Brüsszel elvárásainak teljesítéséhez, és további európai helyszíneket kell elektromos személyautók építésére keresni, ez pedig minden bizonnyal a belsőégésű motoros járművek kárára fog történni. Mindazonáltal Herbert Diess hozzáteszi, hogy egyelőre semmi sem garantált a vállalati struktúra teljes átvariálásával kapcsolatban, és konkrét tervek várhatóan jövő év novemberében fognak napvilágot látni. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!