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
auto
2024. 04. 16. kedd

A szállítmányozási szektor piaci elemzésével foglalkozó FreightWaves Research Institute összeállította a rangsort a leginnovatívabb, valamint az áruszállítás, és a logisztika fejlődésére legnagyobb hatást gyakoroló vállalatokból, melynek első 25 helyezettje között a Tesla és a Nikola Motors is helyet kapott. A 60 fős zsűri 500 vállalat tevékenységét vizsgálva választotta ki a legjobbakat, melyek a Freight.Tech25 elnevezésű listába kerülhettek. A teljes rangsor első helyezettje az Amazon lett, mely az elmúlt évben számos lépést tett óriási kamionflottájának elektromosítása felé, míg második helyezettként a Project44 elnevezésű start-up vállalat került ki, aminek munkatársai egy felhőalapú platform létrehozásával segítik a logisztikai társaságokat költségeik csökkentésében és működési hatékonyságuk növelésében. A Tesla a harmadik helyezett lett, ami azt jelenti, hogy a FreightWaves szerint a kaliforniai autógyártó a leginnovatívabb vállalat, mely tehergépjármű fejlesztésével (is) foglalkozik. A kiemelkedő pozíciót a Semi villanykamionnak köszönheti a Tesla, amihez hasonló specifikációkkal bíró masinát még egyik világhírű kamiongyártó társaság sem tudott bemutatni. Rengeteg kritikája ellenére a Semi egy megkérdőjelezhetetlen hullámot indított el az járműiparban, mely sokak fejében ültette el a gondolatot, hogy bizony a teherszállításból származó károsanyag-kibocsátással is lehetne valamit kezdeni, és egy villanyhajtású kamion nem csupán környezetbarátabb, hanem hosszú távon sokkal olcsóbb is lenne. Az NFI Industries igazgatóhelyettese szerint úgynevezett Tesla-effektusról beszélhetünk, hiszen miután a Semiről szóló híreket lehozták az újságok, hirtelen mindenkit a villanyhajtás kezdett érdekelni.

Tesla Semi

A Tesla Semi egyik legnagyobb kritikusa, a Daimler mindössze a 11. helyen végzett, így a németeknek most főhet a fejük, hogy Elon Musk újabb csatában diadalmaskodott felettük. A Top 25-be épphogy bejutott a hidrogénes kamionjáról ismertté vált Nikola Motors is, mely egy Twitter posztban reagálva mondta el, hogy nem elégedett a 24. hellyel.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.