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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Egy korábban nem emlegetett tisztán elektromos modellről beszélt a napokban az Audi tervezőgárdájának igazgatója, Marc Lichte az Autocar magazinnak, mely a gyártó negyedik villanyautója a 2019 elején piacra lépő e-tron quattro, az őt követő e-tron Sportback, valamint a nemrég bemutatott lélegzetelállító sportautó, az e-tron GT mellett. A tervek szerint 2021-ben, az e-tron Gran Turismoval majdnem egy időben megjelenő jármű neve egyelőre nem ismert, az viszont kiderült, hogy egy kompakt SUV-re kell számítanunk, mely méretben a Q2 és a Q3 szabadidő-autók közé fog esni. Két dolog azonban már most bizakodásra adhat okot az autóval kapcsolatban. Egyrészt a főtervező szerint számos stílusjegyet magára fog ölteni az e-tron GT-ről, mely túlzás nélkül az egyik legszebb koncepció, mely valaha elektromos hajtásláncot kapott, így a kis méretű sportterepjáró komoly sikereket érhet el még a kevésbé környezettudatos vásárlók között is. Másrészt pedig az egyelőre ismeretlen modell a Volkswagen MEB padlólemezére épül, melyet a VW Group több másik autógyártója is felhasznál villanyautójához, köztük a Škoda és a Seat. Ez jelentős költségmegtakarítást eredményez az Audinak, így elég valószínű, hogy kicsivel több mint két év múlva a legolcsóbb, és legnagyobb számban gyártott elektromos modelljét fogja piacra dobni a német autógyártó. Az Autocar arra számít, hogy Nagy-Britanniában már körülbelül 30 000 fontért (~10,7 millió forint) meg lehet majd venni az autót, de ez egyelőre csupán spekuláció. További részletekig nem kell sokat várni, koncepció formájában már a jövő év elején látható lesz a rejtélyes villany-SUV.

Audi e-tron GT

Az Audi 2025-ig tizenkét teljesen elektromos autómodell bemutatására készül, melyekhez padlólemezek egész sorozatát fogja igénybe venni. Míg az e-tron és az e-tron Sportback a gyártó saját moduláris platformjára csücsül, addig az e-tron GT már a Porsche Taycan padlólemezét fogja használni. Később aztán megjelenik a két prémium márka által közösen fejlesztett PPE platform, majd pedig a Volkswagen I.D. szériája alatt megbúvó MEB is.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.