Hétfő este az Európai Unió döntéshozói 37,5%-ban állapították meg az új személyautókból származó szén-dioxid kibocsátás kötelező érvényű csökkentését 2030-ra a 2021-es értékhez képest, ami azt jelenti, hogy az autógyártóknak egy bő évtizeden belül kevesebb mint a jelenlegi felére kell apasztaniuk a járműveikből a légkörbe engedett CO2 átlagos mennyiségét. Az EU döntése számos autóipari szereplőt váratlanul ért, köztük a Volkswagent is, mely mindössze 30%-os csökkentésre számított, amiért Németország kitartóan kampányolt is végig a tárgyalássorozat alatt. A gyártó vezérigazgatója, Herbert Diess nem sokkal a bejelentés után arról beszélt, hogy a vártnál szigorúbb szabályozás fényében a vállalat által tervezett újrastrukturálási program elégtelennek bizonyul, és elkerülhetetlen lesz még több belsőégésű motor által hajtott modell kivonása a termékpalettáról, és azok akkumulátoros gépkocsikkal való helyettesítése. Egy nappal utána azonban a Handelsblatt német hírportál is lehozott egy cikket arról, hogy az új emissziós korlátozás miként érinti a Volkswagent, és ebben már konkrét számadatok is megjelennek az elektromobilitási offenzíva felpörgetésével kapcsolatban. Az újságírók azt állítják, hogy ez idáig a VW Group úgy számolt, hogy 2030-ra nagyjából 1,2 millió tisztán elektromos autó értékesítése szükséges Európában ahhoz, hogy ne legyen probléma a jogszabályi megfeleléssel. Ahhoz azonban, hogy a 37,5%-os kibocsátás-csökkentés bevezetése után se kapjon egy mutatós büntetést a nyakába a vállalat, a tervezettnél legalább 600 ezerrel több villanyautót kell eladni – írja a Handelsblatt belső forrásokra hivatkozva. Ez több mint 40%-os részarányt jelentene a vállalat összes személyautó-eladásában tizenkét éven belül. A Volkswagen autóflottájának átlagos CO2-kibocsátása jelenleg nagyjából 120 g/km-en áll a forrás szerint, ezt kell 2021-re 95 grammra csökkenteni, 2030-ra pedig 60 gramm alá. Ezt pedig nem lehet kizárólag benzines és dízeles autókkal elérni. A hírportál szerint ráadásul nem csupán 600 ezerrel több villanyautóról van szó, hanem legalább hét teljesen új tisztán villanyos autómodell bevezetéséről is, melyek az I.D. szériának alapot adó MEB padlólemezre épülnének.PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9yZW50YmVuLmNvbS9odT91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnkmdXRtX21lZGl1bT1jaWtrJnV0bV9jYW1wYWlnbj12YV9wciZ1dG1faWQ9UFIiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vcmVudGJlbi5jb20vaHU/dXRtX3NvdXJjZT12aWxsYW55JnV0bV9tZWRpdW09Y2lrayZ1dG1fY2FtcGFpZ249dmFfcHImdXRtX2lkPVBSJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNy9yZW50YmVuLWN1dG91dC0yMDI0LTA3LTIyLmpwZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMDcvcmVudGJlbi1jdXRvdXQtMjAyNC0wNy0yMi5qcGciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg== Ennek ellenére viszont a vezérigazgató optimistán áll a helyzethez, és bizton állítja, hogy sikerülni fog a kibocsátási korlátokon belül maradni, mindössze a villanyautók termeléséhez szükséges kapacitást kell megteremteni. Jelenleg a zwickaui gyár átalakítása a fő prioritás, itt készül majd ugyanis az I.D. sorozat legelső tagja 2019 végétől, ám az emdeni és a hannoveri létesítmények is majdnem csak és kizárólag villanymeghajtású járműveket fognak termelni 2022-től. Mindez azonban nem lesz elég Brüsszel elvárásainak teljesítéséhez, és további európai helyszíneket kell elektromos személyautók építésére keresni, ez pedig minden bizonnyal a belsőégésű motoros járművek kárára fog történni. Mindazonáltal Herbert Diess hozzáteszi, hogy egyelőre semmi sem garantált a vállalati struktúra teljes átvariálásával kapcsolatban, és konkrét tervek várhatóan jövő év novemberében fognak napvilágot látni. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!