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 Márciusban egy teljesen új tisztán elektromos modell koncepciójáról rántja le a leplet az Audi a Genfi Autószalonon, mely dimenzióit tekintve egy a Q2 és Q3 típusok közé eső kompakt SUV lesz, azaz közvetlen vetélytársa a szintén ez idő tájt bemutatott Tesla Model Y-nak. Az e-tron szériába érkező új szabadidő-autóról az e-tron quattro SUV holland piaci bevezetésének amszterdami rendezvényén beszélt Andreas Mindt, a gyártó külső formatervezésért felelős igazgatója, aki annyit árult el a járműről, hogy a Volkswagen MEB padlólemezére épül, és egy 45-50 kWh körüli akkupakk kerül bele. Az is kiderült, hogy az Audi magasabb eladási számokat vár ettől a modelltől, mint a vállalatot a zéró emissziós korszakba vezető legelső e-tron sportterepjárótól, amiből arra következtethetünk, hogy az árcédula egy jóval alacsonyabb számot fog mutatni. Az Audi elektromobilitási terveiről szóló korábbi információk szerint a gyártó modellpalettáján megjelenő első három tisztán elektromos autó az e-tron SUV, az e-tron Sportback, és az e-tron Gran Turismo lesz, a gyártó viszont kihangsúlyozta, hogy a Genfi Autószalonon kiállított új típus nem a Sportback feliratot viseli majd. Akinek azonban jó a memóriája, annak bevillanhat, hogy az Amszterdamban emlegetett villany-SUV nem teljesen ismeretlen, hiszen már korábban is említésre került a hírekben: ez az a modell ugyanis, amiről december legvégén ugyanez az igazgató beszélt az Autocar magazinnak, ahol elmondta, hogy a MEB platformnak köszönhetően jelentős költségmegtakarítás érhető el, így ez lehet a gyártó igazán olcsó, legnagyobb számban gyártott elektromos autója. A rossz hír viszont az, hogy ez a jármű majd csak 2021 környékén kerülhet a boltokba. Az Audiról nemrég egy másik cikkünk is megjelent, amiben arról írtunk, hogy a németek egy pazar egyperces videóval készülnek a milliók által nézett Super Bowl sporteseményre, amiben három villanyautó is feltűnik: az e-tron quattro, az e-tron GT, és egy eddig ismeretlen SUV. Könnyen lehet, hogy a harmadik kocsi mégsem az e-tron Sportback lesz, mint ahogy azt az érkezési sorrend sugallja, hanem a márciusban debütáló rejtélyes villanyautó. Forrás: Electrek A gyönyörű és villámgyors hiperautók kedvelői számára is tartogatott egy jó hírt a holland esemény: az Audi bejelentette, hogy gyártásba kerül a tavaly augusztusban szilárdtest akkumulátorokkal megépített PB18 e-tron koncepció, igaz mindössze egy 50 darabos sorozat készül belőle. A kaliforniai Monterey Car Week-re összerakott tanulmány eléri a 775 lóerős teljesítményt, és kicsivel több mint 2 másodperc alatt van 0-ról 100-on, amiben a 830 Nm nyomaték segíti. A Porsche 800 voltos töltési rendszere van beépítve, az innovatív vezetőkabin-elrendezés pedig lehetővé teszi, hogy mindennapi használatra és profi versenyzésre is kiváló legyen az autó. Azt egyelőre nem tudni, hogy mikor kerül sor a megvásárolható példányok legyártására, és mely tulajdonságait fogja megőrizni a sportkocsi, de vélhetően a WLTP szerinti 500 kilométeres hatótávot nyújtó szilárdtest aksi egy hétköznapi lítium-ion akkura cserélődik. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!