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 2023-tól kizárólag nulla emissziós taxik fuvarozhatják az utasokat a norvég fővárosban, ám ahhoz, hogy az autóik töltése a lehető legkényelmesebben történjen a taxisofőrök számára, és ne vezessen örökké tartó konfliktusokhoz a villanyautós közösséggel, egy speciális töltőhálózat kiépítésére van szükség Osloban. Ezzel a céllal állt össze a tiszta energia szolgáltatásáért felelős Fortum, a töltési megoldások amerikai szakértője, a Momentum Dynamics, és a főváros önkormányzata, akik egy jelenleg még egyáltalán nem szokványos módját választották az elektromosautó-töltésnek: vezeték nélküli töltőhálózatot hoznak létre a taxik számára. Az indukciós elven működő töltők a taxiállásokban lesznek az aszfaltra szerelve, a járműveket pedig egy fogadó berendezéssel szerelik fel, így a taxisnak nincs más dolga, mint a töltő fölé parkolni, és már indulhat is automatikusan az aksi táplálása maximálisan 75 kW-os teljesítménnyel. Forrás: Fortum A Fortum elmondása szerint az indukciós töltés azért a legmegfelelőbb megoldás erre a feladatra, mert a korábbi tapasztalatok azt mutatják, hogy a taxisok számára túl sok időt jelent töltőt találni, rácsatlakozni, és megvárni a töltés végét. Márpedig ha a sofőrnek ott kell hagyni a taxik sorában elfoglalt helyét, azzal fontos ügyfeleket veszíthet el. Ha viszont a taxiálláson automatikusan tölthet, olyan simán működhet az ügyfelek fogadása, mintha sosem kellene újratölteni a járművet. Forrás: Momentum Dynamics Ugyan a vezeték nélküli töltést rengeteg kritika éri, elsősorban a magas fokú veszteségek miatt, a Momentum Dynamics azt állítja, hogy az elmúlt évek fejlesztéseinek hála mostanra sikerült nagyobb hatékonyságot elérni, mint kábeles töltés esetén. A vállalat szerint ez a projekt az egész világ számára megmutatja majd, hogy hogyan lehet napi 24 órában mozgásban tartani az elektromos taxikat, ahogy korábban már azt is prezentálták az amerikaiak, hogy az indukciós töltés a buszok számára is előnyös. Az indukciós töltőhálózatával Oslo lesz a legelső város a világon, mely vezeték nélküli töltési lehetőséget valósít meg a taxitársaságok számára. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!