PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrLyNlbGVrdHJvbW9zIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvI2VsZWt0cm9tb3MnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzA1L2h5dS1rYW1wYW55b2stZXZyYW5nZS12aWxsYW55YXV0b3Nvay02MDB4NTAwLTEuanBnIiBtZWRpYT0iKG1heC13aWR0aDogNzAwcHgpIj48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wNS9oeXUta2FtcGFueW9rLWV2cmFuZ2UtdmlsbGFueWF1dG9zb2stMTk0MHg1MDAtMS5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzA1L2h5dS1rYW1wYW55b2stZXZyYW5nZS12aWxsYW55YXV0b3Nvay0xOTQweDUwMC0xLmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto

Vezetőváltás várható a BMW-nél?

egyéb
2019. 06. 30 - Szűcs Gábor - 0
PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cub212Lmh1L2Vtb3Rpb24tZGlqY3NvbWFnb2siIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3Lm9tdi5odS9lbW90aW9uLWRpamNzb21hZ29rJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wNy9sZWFkLWJhbm5lci1tb2JpbGUtNjAweDUwMC0xLnBuZyIgbWVkaWE9IihtYXgtd2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDcvbGVhZC1iYW5uZXItZGVza3RvcC0xMzAweDYwMC0xLnBuZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDcvbGVhZC1iYW5uZXItZGVza3RvcC0xMzAweDYwMC0xLnBuZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+

A német Handelsblatt eheti cikkében a bajor gyártó jövőjét fejtegeti. A BMW jelenlegi vezérigazgatója, Harald Krüger, egy olyan személyiség, aki inkább a háttérből irányít és tartózkodik a látványos bejelentésektől, most viszont mégis a nyilvánosság elé állt, melynek oka az lehet, hogy veszélyt érez a cég jövőjével kapcsolatosan, mivel csökkennek az eladások, a BMW-nek gyenge az elektromos autókkal kapcsolatos stratégiája, mindeközben egyre inkább feljövőben a Tesla Model 3.

Krüger a közelmúltban egy Angela Merkellel, valamint az Audi és Mercedes vezetőivel történő egyeztetést követően bejelentette, hogy 2021-re szeretnék elérni a 300 000-es elektromos és plugin hibrid autó értékesítést, amivel meglepte a konkurensek vezetőit. Elképzelhető, hogy ezt a bejelentést csak a nagy belső nyomása kényszerítette ki. Ugyanis miközben a Tesla Model 3 a BMW hagyományosan legfontosabb modelljét kezdi ostromolni, a versenytársak már készen állnak saját elektromos autójukkal (eTron, az EQC és I-PACE) a SUV szegmensben, addig a BMW elmaradt az iX3 fejlesztésével, az elektromos BMW SUV még legalább egy évet várat magára.

forrás (Handelsblatt)

A lemaradást olyan hangulatban kellene ledolgozni, amikor a BMW alkalmazottak talán soha nem hallott fogalmakkal kénytelenek megismerkedni, olyanokkal, mint nyereségcsökkenés, csökkenő eladások, megszorítások, létszámstopp. Mindezeket tetézheti, hogy Krüger kinevezése jövőre lejár, a kinevezés meghosszabbítása pedig kissé bizonytalan. A vezérigazgatói szék várományosai között van a jelenlegi fejlesztési vezető, az ambiciózus Klaus Fröhlich, aki szerint Európában nincs igény elektromos autókra. Az új vezető személyéről 2019 július 18-19-én dönthetnek.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.
Összehasonlítás